Societat

“Des d’Orient ens han dit que no es pot fer”

L’Ajuntament de Barcelona anuncia que no hi haurà cavalcada de Reis

Ses Majes­tats els Reis d’Ori­ent Mel­cior, Gas­par i Bal­tas­sar han fet saber a l’Ajun­ta­ment de Bar­ce­lona que aquest any i per culpa de la pandèmia de la Covid-19 no es podrà fer la tra­di­ci­o­nal caval­cada del 5 de gener, mis­satge que ahir va ser transmès a la població pel regi­dor de Cul­tura, Joan Subi­rats, i pel res­pon­sa­ble dels pro­gra­mes cul­tu­rals de l’ICUB, Esteve Caramés. “Aquest any, així ens ho han comu­ni­cat des d’Ori­ent, no és pos­si­ble de fer les caval­ca­des com les conei­xem tra­di­ci­o­nal­ment, ni a la ciu­tat ni als dis­tric­tes”, va expli­car Caramés.

Ses Majes­tats no es pas­se­ja­ran pels car­rers de Bar­ce­lona, per evi­tar les aglo­me­ra­ci­ons de grans i petits, però sí que arri­ba­ran a la ciu­tat i des­car­re­ga­ran tots els regals, abans de repar­tir-los. L’arri­bada serà amb vai­xell al port del Fòrum i, com cada any, l’alcal­dessa els farà els honors. Aquesta arri­bada serà retrans­mesa per TV3, Betevé i TVE.

Al Fòrum es farà un cam­pa­ment d’una hectàrees de superfície on hi haurà els pat­ges reals que podran ser visi­tats pels nens a par­tir del 28 de desem­bre. Per fer-ho caldrà fer una reserva prèvia, a través del web muni­ci­pal, per con­tro­lar l’ocu­pació. El ter­mini per acon­se­guir una plaça de visita al cam­pa­ment s’obrirà el 15 de desem­bre.

El regi­dor Subi­rats va asse­gu­rar que, tot i que no hi haurà la caval­cada, els Reis no dei­xa­ran de pas­sar per totes les cases per dei­xar-hi els regals que els hau­ran dema­nat.

Dotze palmeres de llum per rebre el 2021

Abans de la nit de Reis, la ciutat haurà viscut una altra de les nits calentes de Nadal, la del 31 de desembre, que destaca perquè és un dels moments de l’any de més bullici al carrer i als locals de festa i de major interacció entre persones, conegudes o no. L’Ajuntament ha dissenyat un pla per evitar aquestes aglomeracions consistent en el fet que cada districte de la ciutat projectarà al cel dotze palmeres de colors, per marcar les dotze campanades que certifiquen el canvi de dia. Tot seguit hi haurà un espectacle de foc de quinze minuts, que es podrà veure des de bona part de la ciutat, com ja va passar amb la reeixida versió del piromusical de les festes de la Mercè.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia