Societat

Denunciats penalment els cinc responsables d’una empresa de Salou per la mort d’un dels seus camioners

El vehicle tenia l’ITV caducada i tot el parc mòbil de la companyia estava en males condicions

Els Mos­sos han denun­ciat penal­ment davant del jut­jat de pri­mera instància número 6 de Rubí els cinc res­pon­sa­bles d’una empresa d’obres i ser­veis de Salou per la mort d’un dels seus cami­o­ners.

Els atri­bu­ei­xen un delicte con­tra els drets dels tre­ba­lla­dors i un altre per homi­cidi per imprudència greu. Els fets van tenir lloc el 3 de juliol, quan un camió arti­cu­lat que cir­cu­lava per l’A-2 a Cas­tell­bis­bal va patir un greu acci­dent.

L’informe peri­cial va cer­ti­fi­car que el motiu de l’acci­dent havia estat el defi­ci­ent estat dels neumàtics de la trac­tora acci­den­tada. El vehi­cle tenia la ITV cadu­cada des de feia dos anys.

De fet, la víctima havia deci­dit que era el seu últim dia de feina perquè no volia con­ti­nuar tre­ba­llant en aque­lles con­di­ci­ons.

El con­duc­tor del camió va per­dre el con­trol del vehi­cle, el qual va aga­far una tra­jectòria a l’esquerra, cre­uant el ter­cer car­ril de l’auto­via i xocant amb la mit­jana de for­migó.

El con­junt arti­cu­lat, sense cap tipus de con­trol del seu con­duc­tor, va rebo­tar amb la tanca de for­migó per nova­ment anar cap a l’esquerra i tor­nar a xocar amb la tanca de for­migó de la mit­jana. En aquest últim xoc, la cabina de la trac­tora va impac­tar con­tra el suport d’un pòrtic (panell infor­ma­tiu).

El suport del panell infor­ma­tiu és una biga de ferro de grans dimen­si­ons, que va pro­duir greus defor­ma­ci­ons en la cabina de la trac­tora que van pro­vo­car la mort del con­duc­tor.

Davant dels indi­cis, els inves­ti­ga­dors van fer un acu­rat històric de repa­ra­ci­ons i man­te­ni­ment del vehi­cle sinis­trat, un camió que por­tava fets més d’un milió de quilòmetres, i van tro­bar greus ano­ma­lies, començant perquè el semi­re­molc acci­den­tat no tenia la ITV vigent (feia dos anys que li havia cadu­cat). A més, el man­te­ni­ment no havia estat l’ade­quat.

Tot ple­gat podia ser la causa directa de l’acci­dent que va patir el vehi­cle, motiu pel qual van denun­ciar els res­pon­sa­bles de l’empresa de ser­veis i obres titu­lar del camió sinis­trat per un pre­sumpte delicte con­tra els drets dels tre­ba­lla­dors i un pre­sumpte delicte d’homi­cidi per imprudència greu.

Així mateix, els inves­ti­ga­dors van poder com­pro­var que aques­tes irre­gu­la­ri­tats i incom­pli­ments eren pràctica habi­tual de l’empresa denun­ci­ada i el seu parc mòbil, vehi­cles de trans­port i gran tonatge, patia greus retards en les revi­si­ons tècni­ques obli­gatòries, motiu pel qual havien estat denun­ci­ats i immo­bi­lit­zats en repe­ti­des oca­si­ons per dota­ci­ons de Trànsit.

A més, la inves­ti­gació va reco­llir com els res­pon­sa­bles de l’empresa havien aco­mi­a­dat ante­ri­or­ment algun xofer per negar-se a con­duir cami­ons que por­ta­ven pneumàtics rebut­jats per vells per altres cami­o­ners.

El xofer que va ser víctima mor­tal de l’acci­dent havia deci­dit que jus­ta­ment aquell era el seu dar­rer dia de tre­ball en aque­lla empresa, davant del neguit que li supo­sava tre­ba­llar amb aquells mit­jans.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia