Societat

Pas endavant per desdoblar la línia R3

Adif treu a licitació les obres per fer dues vies entre Parets del Vallès i la Garriga

Tot arriba, també la conversió d’una línia de tren del segle passat en un corredor ferroviari modern i acord amb les necessitats de mobilitat del segle XXI. La societat Adif va anunciar ahir que ha tret a licitació les obres del projecte de via i electrificació per al desdoblament del tram entre Parets del Vallès i la Garriga de la línia de rodalies R3. Es tracta de la línia que uneix Barcelona amb la Tor de Querol passant per Vic i Puigcerdà, que només disposa d’una sola via, fet que dificulta la millora del servei i multiplica el temps de viatge. Avui en dia, el trajecte complet entre la capital de Catalunya i la població nord-catalana suposa 3 hores i 20 minuts, 35 minuts més del que triga el TAV entre Barcelona i Madrid.

El desdoblament de la línia és una obra llargament reclamada per usuaris i municipis afectats. Ni el terrible accident que es va produir el 1979 a les Franqueses, quan un tren va topar amb un comboi que s’havia desfrenat del Figaró i va provocar la mort de 22 persones, va activar el necessari desdoblament de la via.

El desdoblament suposa executar un dels projectes més importants del pla de rodalies. La mateixa companyia Adif reconeix la necessitat de desdoblar un tram que té una “gran densitat“ de trànsit.

De moment, la conversió en doble carril del tram entre Parets i la Garriga suposarà una inversió de 66 milions d’euros, amb 8,5 milions més pels subministraments. Quan comencin les obres, el temps d’execució serà de dos anys i un mes. El desdoblament afectarà un tram de 17,1 quilòmetres i des de Parets del Vallès afectarà els municipis de Montmeló, Granollers, Canovelles, les Franqueses del Vallès i fins a la Garriga.

És una obra de gran complexitat, perquè serà necessària la construcció de nou viaductes, set passos superiors i nou passos inferior, així com 5.304 metres de mur . El projecte preveu aixecar la superestructura de la via actual i dels aparells de la via i rectificar el traçat per executar una nova plataforma sobre la qual es muntarà la nova via.

Al marge del desdoblament, la companyia Adif continua treballant en l’adequació de les instal·lacions i la millora de l’accessibilitat de diverses estacions de la línia així com la supressió de passos a nivell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.