Societat

tortosa

fESTES DE LA CINTA

La Pegatina i Amics de les Arts, en una Cinta canviada

L'Ajuntament concentra els actes de festes en els dos primers caps de setmana de setembre, obligat per l'avançament de l'inici del curs escolar

Bel vol una festa “molt participada i popular”

L'avançament de l'inici del curs esco­lar, que a Tor­tosa serà el 7 de setem­bre, ha obli­gat l'Ajun­ta­ment a intro­duir can­vis impor­tants en la pro­gra­mació de les fes­tes de la Cinta. L'alcalde, Fer­ran Bel, i el regi­dor de Fes­tes, Jordi Folqué, van pre­sen­tar ahir el car­tell i un pri­mer tast del pro­grama d'actes, que enguany seran del 3 a l'11 de setem­bre. Així, tot i que la pro­cla­mació de les pubi­lles es tor­narà a avançar una set­mana –l'acte tindrà lloc el 28 d'agost–, la pro­gra­mació de la Cinta 2010 es con­cen­trarà en el pri­mer i en el segon cap de set­mana de setem­bre, i bai­xarà la inten­si­tat els dies 7, 8 i 9 de setem­bre.

“Tot això ho hem veure com una opor­tu­ni­tat”, va des­ta­car l'alcalde. Segons Bel, el fet que hi hagi clas­ses durant la set­mana de la Cinta pot afa­vo­rir que tan­quin menys comerços per fer les vacan­ces, i que més gent es quedi a Tor­tosa. L'alcalde va afe­gir-hi que el govern de CiU i ERC, tot i que aquest ja és l'últim any del man­dat, encara no ha tan­cat el nou model de fes­tes. “Hem de veure com ens afecta l'avançament de l'inici del curs; encara no és un model tan­cat, però hem acon­se­guit unes fes­tes molt par­ti­ci­pa­des i popu­lars, en què volem que hi hagi molta gent al car­rer i amb la majo­ria d'actes gratuïts”, va des­ta­car.

D'altra banda, amb un pres­su­post que no hau­ria de superar els 300.000 euros, l'Ajun­ta­ment tor­tosí ha renun­ciat a pro­gra­mar con­certs amb artis­tes de renom, i torna a apos­tar pels grups de rock i pop català. Així, La Pega­tina actuarà en un con­cert gratuït al pavelló firal de Remo­lins, la nit del dijous 9 de setem­bre, amb els grups ebrencs Los Male­an­tes i Natu­ral Band com a telo­ners. Per la seua banda, els Amics de les Arts seran els encar­re­gats d'omplir de música la nit del 10 de setem­bre, també al pavelló de Remo­lins i també amb entrada de franc. El regi­dor de Fes­tes va deta­llar que van con­trac­tar el con­cert dels Amics de les Arts a l'octu­bre de l'any pas­sat, quan els bar­ce­lo­nins encara no s'havien con­fir­mat com una de les ban­des cata­la­nes amb més pre­mis i amb més pro­jecció. Tot i que es van for­mar el 2004, els Amics de les Arts s'havien fet escol­tar sobre­tot a través d'inter­net, i no ha estat fins a la publi­cació del seu últim disc, Bed & Bre­ak­fast, que el grup ha començat a fer més con­certs i a gua­nyar nous públics gràcies al boca-ore­lla.

La pro­gra­mació musi­cal de la Cinta 2010 es com­ple­tarà amb una altra edició del fes­ti­val Músiques del Món, que tindrà lloc les nits del 7 i 8 d'octu­bre a la pista d'estiu del Club de Rem, ja que enguany la plaça del Car­ri­let no es pot uti­lit­zar a causa de les obres del pàrquing. A banda dels balls al parc i al pavelló firal, els car­rers també s'ompli­ran de música amb el fes­ti­val Ebre Terra de Vent, que enguany dedi­carà una atenció espe­cial a la ciu­tat ager­ma­nada d'Alcanyís. Final­ment, també hi haurà les fes­tes d'Ima­gina Ràdio, Flaix FM i Piràmide.

LA DATA

03.09.10
Comença la Cinta 2010
amb la tradicional festa de les penyes i la inauguració de la nova seu de Ràdio Tortosa.

LA FRASE

L'últim gran concert a Tortosa [d'Alejandro Sanz, el 2004] va deixar un dèficit de 240.000 euros
FERRAN BEL
ALCALDE DE TORTOSA

Cartell de festes com a “atracció”

G.M.

El dissenyador Ignasi Barrera ha estat l'encarregat de fer el cartell oficial de la Cinta 2010. Barrera va explicar que ha volgut remarcar el doble paper de les festes com a “atracció” de fira.

Festa de penyes al nucli antic

G.M.

La tradicional festa de les penyes es farà per primer cop al nucli antic, ja que tindrà lloc a la plaça dels Dolors. Serà el 3 de setembre, coincidint amb la inauguració de l'edifici Montcada 27.

Correfoc de les Terres de l'Ebre

G.M.

Festes ha decidit traslladar el Correfoc de les Terres de l'Ebre de dia i d'hora, ja que es farà el 10 de setembre a la nit, amb un canvi de circuit. A més, servirà per celebrar els 25 anys de Lo Golafre.

El Vaporet, en lloc del Carrilet

G.M.

Una de les novetats és que l'espectacle Torna el Carrilet, de Quico el Célio, el Noi i el Mut de Ferreries, no es farà en un trenet, sinó en un vaixell de vapor. El vaporet serà el llagut Lo Sirgador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.