Societat

El retorn de la muntanya i l’antic peatge de la Roca, punts negres del retorn

Les carreteres que uneixen Barcelona amb el Ripollès, el Berguedà i la Cerdanya, les més problemàtiques

Fins a 12 quilòmetres de congestió a l’antic peatge

Que la muntanya ha estat el destí predilecte dels catalans durant el pont del 12 d’octubre va quedar clar ahir al vespre amb les cues que es van formar a les carreteres que connecten el Ripollès, la Cerdanya i el Berguedà amb l’àrea de la gran Barcelona. Aquests punts, més el pas per l’antic peatge de l’AP-7 a la Roca del Vallès, van ser els més complicats d’una operació tornada que, com diu el tòpic, es va fer de forma esglaonada i, gràcies a aquest fet, les retencions que es van formar no van ser res de l’altre món.

El Servei Català de Trànsit calculava que ahir tornarien a l’àrea de Barcelona 275.000 vehicles. Durant el matí i fins a l’hora de dinar ho van fer 67.000 cotxes, i entre les tres i les sis de la tarda en van tornar 62.000. Eren quasi la meitat del total del trànsit esperat, que, de manera ordenada i espaiada, va anar tornant durant la resta de la tarda i la nit.

Una del es incògnites de l’operació tornada d’ahir era el comportament dels vehicles en els peatges de l’AP-2 i l’AP-7 que encara no s’han començat a desmantellar. A la Roca la circulació va ser molt complicada, i durant tot el dia el Servei Català de Trànsit va estar anunciant circulació amb congestió en aquest punt, que a les set de la tarda va arribar als dotze quilòmetres, i que després es va situar en els nou quilòmetres.

Amb la fi dels peatges, és la Generalitat la que només ha començat a treure les barreres i carcasses de color taronja. És el cas del peatge de Mollet, a la C-33, o el de Premià, a la C-32, on els treballs ja estan bastant avançats i on ahir no es van registrar cues. En canvi, a les autopistes que són competència de l’Estat aquests treballs encara trigaran perquè el ministeri tot just ha adjudicat els contractes corresponents.

Pel que fa a la circulació amb retencions a les carreteres d’ahir, es va donar al municipi d’Organyà, a la C-14, amb cues de dos quilòmetres. A Berga, a la C-16, les cues van ser de sis quilòmetres, i a la mateixa carretera però al municipi de Cercs hi havia dos punts de retenció amb quatre i dos quilòmetres de cua, respectivament.

Per sortir de la comarca del Ripollès, el pas per la seva capital generava més de dos quilòmetres de cua per als vehicles que circulaven per la C-17, procedents de Ribes, i dos quilòmetres pels que ho feien per la C-26, provinents de la vall de Camprodon.

Un motorista eleva a 106 les morts per accident

Un motorista va morir ahir a conseqüència d’un accident a l’inici del camí forestal cap a l’Estany, al terme de Muntanyola, comarca d’Osona. Els Mossos d’Esquadra van rebre l’avís del sinistre poc després de les dotze del migdia, que és quan s’hauria produït. Per causes que encara s’estan investigant, la motocicleta que conduïa la víctima va sortir del camí amb el fatal desenllaç de la mort de l’home, de 59 anys, J.I.L.Q., veí de Caldes de Montbui. Arran de la incidència es van activar quatre patrulles dels Mossos d’Esquadra i una ambulància i l’helicòpter medicalitzat del Sistema d’Emergències Mèdiques, que no van poder fer res per salvar la vida del motorista.

Amb aquesta ja són 106 les persones que han morta a Catalunya per accident de trànsit des de principi d’any, segons el Servei Català de Trànsit. Els motoristes són un dels col·lectius més vulnerables i que més engreixen les estadístiques de mortalitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia