Platja d’Aro vol preus més ajustats del bus interurbà, sense peatges
El govern local assumeix la petició de SOM, a l’oposició, i demana a altres municipis fer pinya davant la Generalitat
El grup de SOM, a l’oposició a l’Ajuntament de Castell-Platja d’Aro, va plantejar al final de l’últim ple municipal que el municipi treballi per rebaixar la tarifa del bus interurbà que uneix la població amb Barcelona i l’aeroport del Prat, de 16,25 euros per trajecte. El portaveu del grup, Adrià Tauler, argumentava que, un cop suprimits els peatges de l’AP-7 i la C-33, “fa que sigui més econòmic el desplaçament en vehicle privat que en transport públic” i que, amb la gratuïtat de les autopistes, els costos alliberats del peatge podrien repercutir en la butxaca dels usuaris. L’alcalde, Maurici Jiménez, es va comprometre a elevar-ho a la Generalitat, i ja ha iniciat contactes amb altres poblacions de la comarca i amb l’Escala, ja a l’Alt Empordà.
Jiménez recorda, però, que les tarifes de transport depenen de la Comissió de Preus de Catalunya, un òrgan adscrit al Departament de Polítiques Digitals i Territori de la Generalitat. Per això, ahir l’alcalde avançava que s’ha posat “en contacte amb els ajuntaments de Sant Feliu de Guíxols i Santa Cristina d’Aro, però també amb d’altres”, per “coordinar una resposta conjunta de tots els municipis de la ruta”, que també passa per Palamós, Palafrugell o Torroella, entre altres poblacions, i acaba a l’Escala.
La reivindicació dels consistoris, però, corre el risc d’acabar aigualida per l’encariment dels combustibles, ara mateix en màxims històrics, que pot servir a Sarfa com a contrapès dels 10,48 euros que des de l’1 de setembre s’estalvien per trajecte un cop suprimits els peatges viaris.