Urbanisme

La reforma de la Via Laietana arrencarà al març i es farà en dues fases

El primer tram que es transformarà és el que va d’Urquinaona a Antoni Maura

La Comissió d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat (CEUIM) de l’Ajuntament de Barcelona ha donat llum verda aquest dimarts a la reforma de la Via Laietana, que arrencarà al març i es farà en dues fases.

En una primera fase es renovaran les xarxes de serveis i al juny començaran les obres per reformar el tram entre la plaça d’Urquinaona i la d’Antoni Maura, que duraran 11 mesos. Un cop finalitzat aquest tram d’obres, es donarà pas a la segona fase, que preveu la transformació del tram que va d’Antoni Maura fins a Idrissa Diallo. El primer tram d’obres té un pressupost de 16,8 milions d’euros mentre que al segon tram s’hi destinaran 16,8 milions d’euros.

Des que s’iniciïn els treballs a les xarxes de serveis, es mantindran dos carrils de baixada a tota la via –un de bus i un de vehicles–, i de pujada els busos es desviaran cap al passeig de Picasso i els vehicles podran arribar fins a l’alçada de la plaça d’Antoni Maura.

L’aprovació de l’avantprojecte de reforma de tota la Via Laietana i el projecte executiu del primer tram que es farà s’ha aprovat en comissió amb els vots dels dos grups del govern municipal –BComú i PSC– i el vot favorable d’ERC, grup amb qui l’executiu municipal ha acordat els detalls del projecte. La resta de grups municipals i la regidora no adscrita hi han votat en contra.

Segons ha explicat la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme, Infraestructures i Mobilitat, Janet Sanz, l’Ajuntament té previst desplegar un dispositiu de comunicació per informar i fer seguiment de l’evolució de les obres. L’objectiu del consistori és mantenir al dia al veïnat i comerciants per minimitzar les afectacions dels treballs i reduir les possibles alteracions a l’activitat habitual de la Via Laietana.

L’objectiu de la transformació de la Via Laietana és fer-la “més amable” i destinar més espai al vianant, a la bicicleta, al verd i a la mobilitat sostenible. Alhora el consistori vol fer que contribueixi a la reactivació del comerç local i del centre de la ciutat.

Segons la proposta de carrils, la mateixa presentada ja al juliol, el vehicle privat només podrà travessar tota la Via Laietana de baixada, sentit mar. En sentit ascendent hi haurà només un carril, que compartiran busos i taxis i que també podran utilitzar els veïns de la Via Laietana i de la Barceloneta que tenen vehicle privat. La resta de vehicles no podran fer servir aquest carril en direcció a Urquinaona i hauran d’optar per un recorregut alternatiu.

L’oposició reclama al govern de Barcelona que la reforma de la Rambla comenci el 2022

L’oposició en bloc ha reclamat aquest dimarts al govern de Barcelona que faci públic el calendari d’obres per reformar la Rambla i doti el projecte de pressupost perquè la reforma pugui començar ja el 2022. Així ho recull una proposició presentada per ERC a la Comissió d’Urbanisme de l’Ajuntament i que ha comptat amb el suport per part de la resta de grups, també els dos del govern. A banda, JxCat ha presentat un prec en una línia similar, coincidint amb els 2.000 dies de retard de la reforma que marca el comptador instal·lat a la Rambla per part d’Amics de la Rambla. L’oposició ha retret aquest retard al govern i ha recordat que el projecte per transformar la Rambla compta amb un ampli consens polític i social.

Els diferents grups han coincidit a destacar que es tracta d’un retard “injustificable” i han criticat que la reforma d’aquesta icona urbanística de la ciutat no sigui una prioritat pel govern municipal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.