Societat

El transport a demanda es flexibilitza

Les línies gestionades per l’AMTU operaran en plataforma el 2022

Els serveis de transport a demanda que gestiona l’Associació de municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) començaran a ser operatius a través de la plataforma Flexitransport Catalunya a partir del primer trimestre del 2022. El canvi permetrà evolucionar cap al transport flexible, una modalitat més adaptada a les necessitats reals dels ciutadans, en què les reserves es poden fer poc abans de l’hora del servei, els recorreguts es configuren en temps real i desapareixen les parades fixes i els horaris preestablerts.

El responsable d’estudis i projectes de l’AMTU, Carles Labraña, va exposar ahir a l’Smart City Expo com es farà el pas de transport a demanda a transport flexible a partir del primer trimestre de l’any vinent amb la plataforma Flexitransport Catalunya, que mitjançant algorismes facilitarà una gestió més eficaç del servei, que es podrà demanar a través de l’app o per telèfon. El segon trimestre de l’any, la plataforma inclourà una centraleta virtual, nous sistemes de gestió automatitzada de bitllets i una planificació multimodal dels viatges. A partir del juliol ja es podran fer pagaments a través de l’app i s’inclourà un sistema d’abonaments i paquets de serveis de mobilitat personalitzats. A més, la plataforma es podrà integrar en altres serveis de mobilitat.

L’AMTU gestiona els serveis de transport a demanda del Consell Comarcal del Berguedà, Pineda de Mar, Santa Susanna, Alella, Santa Maria de Palautordera, Sant Antoni i Sant Pere de Vilamajor, Sant Pere de Ribes i l’L12 Flex de Terrassa.

Badalona no vol un nou viaducte a la C-31 per al bus

L’anunci de la licitació del projecte per construir un nou viaducte sobre el Besòs per fer arribar el carril bus de la C-31 fins a l’entrada a Barcelona ha caigut com un gerro d’aigua freda a Badalona. L’alcalde badaloní, Rubén Guijarro, s’hi va mostrar ahir “diametralment en contra”, en declaracions a l’ACN, i les entitats veïnals agrupades a la FAVB rebutgen la proposta i insten la Generalitat a buscar fórmules per eliminar la barrera física que representa l’autopista al seu pas per la ciutat. Consideren que un nou viaducte no farà possible la transformació de l’autopista i retreuen a la Generalitat que la decisió s’ha pres “unilateralment” sense comptar amb l’opinió dels veïns.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
societat

L’arquebisbe dessacralitza l’Església de l’Esperit Sant tot i la resistència dels feligresos

barcelona

Premià de Mar tira endavant amb el nou model de selectiva enmig de les protestes veïnals

premià de mar
girona

Estudiants de secundària de la demarcació creen 17 cooperatives experimentals

GIRONA
urbanisme

S’enllesteixen els treballs de rehabilitació de dues antigues adoberies de Vic

vic
GIRONA

L’IAS incorpora la nova promoció de residents

GIRONA
societat

Conveni entre l’Espai LGTBI i l’Observatori contra l’LGTBI-fòbia

girona
CULTURA

Canet compra la rectoria vella i tanca el cercle dels equipaments escènics

CANET DE MAR

El projecte ReNatura de Mataró desperta l’interès dels veïns

mataró
societat

SAP i SME denuncien l’aglomeració d’efectius de Trànsit de Girona

girona