Societat

La CGT denuncia que el servei de les noves L9 i L10 ha estat aturat un 35% del temps

També critica la incapacitat de TMB per solucionar l'avaria i el fet d'haver de recórrer a tècnics francesos, segons la versió del sindicat

La CGT ha adver­tit que les noves línies 9 i 10 del metro de Bar­ce­lona han estat para­des o amb ser­veis par­ci­als més d'un 35% del temps des que es van posar en marxa, i ha atribuït aquest fet a “l'aposta equi­vo­cada per l'auto­ma­tit­zació total”. El sin­di­cat ho ha afir­mat en un comu­ni­cat després que les dues línies es tro­bin afec­ta­des per segon dia con­se­cu­tiu a causa d'una errada informàtica en el sis­tema de con­ducció automàtic.

La CGT ha cri­ti­cat la “greu situ­ació” en què es tro­ben les dues línies de metro i la inca­pa­ci­tat de la direcció de TMB per solu­ci­o­nar l'ava­ria, davant la qual l'empresa ha hagut de recórrer a tècnics fran­ce­sos, segons la versió del sin­di­cat.

L'orga­nit­zació sin­di­cal ha afir­mat que la línia 9 es va inau­gu­rar el desem­bre del 2009 “per qüesti­ons polítiques” i ha recor­dat la seva opo­sició per “la impro­vi­sació i l'estalvi econòmic en qüesti­ons tècni­ques i en per­so­nal”.

Men­tres­tant, les línies 9 i 10 del metro de Bar­ce­lona con­ti­nuen fun­ci­o­nant de manera anòmala En ambdós casos, el ser­vei tallat se supleix amb auto­bu­sos.

Per la seva banda, TMB adver­teix que de moment no hi ha pre­visió sobre quan pot estar solu­ci­o­nada total­ment l'ava­ria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.