Alacant i Saarbrücken, referents tarragonins
L'estudi del govern té com a referent el Tramtren que funciona a Alacant i a la ciutat alemanya de Saarbrücken, prop de França i Luxemburg, amb unes dimensions que s'han considerat comparables a les de l'àmbit central del Camp de Tarragona. En el cas d'Alacant, que té quatre línies, la xarxa és de 52 quilòmetres, i es va aprofitar en bona part l'antic corredor ferroviari amb un traçat paral·lel a la costa, la qual cosa n'ha permès la integració urbana, en una zona molt turística. La infraestructura dóna cobertura a una població potencial de 760.000 persones, més del doble que al Camp, on ara n'hi ha 330.000, però es preveu que el 2026 arribi al mig milió. En el cas alemany, que cobreix precisament la mateixa població que la tarragonina avui, es volia un sistema que connectés la ciutat amb els barris residencials dels afores i els municipis propers, i es va idear una xarxa de 32 quilòmetres que aviat s'ampliarà a 43. “En els dos casos, la proporció és semblant a la d'aquí Camp, així que considerem que el projecte també és viable al Camp”, sosté Nadal.