Medi ambient

Queixes per una tala d’arbres a Miànigues

El pro­pi­e­tari d’uns ter­renys situ­ats al turó de Miànigues hi ha fet una rom­puda fores­tal (una tala que inclou tot l’estrat vege­tal), pro­ba­ble­ment per plan­tar-hi vinyes, que ha estat denun­ci­ada a l’opinió pública per Lim­nos. L’enti­tat natu­ra­lista asse­gura que el que més ha pre­o­cu­pat els veïns és la des­a­pa­rició d’un pi bessó (de dues bran­ques) que, tot i no estar cata­lo­gat com a arbre d’interès local o comar­cal, era “ben cone­gut a la zona”, i el fet que la tala ha inclòs part d’un espai ano­me­nat “la plaça de Miànigues”, de titu­la­ri­tat pública.

D’altra banda, recor­den que les acci­ons d’aquest tipus, encara que les exe­cuti el pro­pi­e­tari de la finca, han de dis­po­sar d’una auto­rit­zació favo­ra­ble de la secció de Bos­cos i Recur­sos fores­tals, del Depar­ta­ment d’Acció Climàtica, Ali­men­tació i Agenda Rural de la Gene­ra­li­tat, i que aquest pro­ce­di­ment inclou una vali­dació de les auto­ri­tats muni­ci­pals. “És pre­o­cu­pant –van mani­fes­tar ahir a través d’un comu­ni­cat– la falta de sen­si­bi­li­tat que implica talar un arbre impor­tant per al muni­cipi o tirar pel dret amb una rom­puda fores­tal sense par­lar-ho bé amb la comu­ni­tat (i pos­si­ble­ment sense totes les auto­rit­za­ci­ons ambi­en­tals cor­res­po­nents), posant sem­pre la pro­pi­e­tat per sobre del sen­tit comú i el res­pecte a la natura.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia