La reforma de la variant de Banyoles es retarda
Les obres es van aturar l’estiu passat i s’havien de reprendre a principis d’aquest any, però ara la Generalitat les ajorna fins a “la primavera”
Durant la interrupció s’està refent el projecte inicial
Les obres de reforma de la C-66 entre la rotonda d’Haribo i la de les coves de Serinyà (el tram corresponent a la variant de Banyoles) no es reprendran fins “a la primavera”, han indicat des del Departament de Territori i Sostenibilitat. Els treballs es va interrompre l’estiu passat perquè calia refer el projecte inicial arran d’uns problemes de caire tècnic que van aparèixer en relació amb les característiques del terreny. Aleshores, al departament van anunciar que les màquines es tornarien a engegar a principis d’aquest any. “La millora del projecte, per l’envergadura de l’actuació, comporta una tramitació tècnica i administrativa addicional”, han argumentat al govern per explicar l’allargament del parèntesi en les obres.
La feina feta
Fins al moment de l’aturada es van construir els nous accessos al tronc central, entre els quals destaca el de la carretera de Vilavenut, que és una de les principals entrades i sortides de Banyoles.
Tres carrils
El projecte que s’està refent afecta el tronc central de la variant, que es dotarà de trams de tres carrils per facilitar els avançaments amb seguretat. Hi haurà dos trams en cada sentit. També s’aixecaran murs a les mitjanes (com s’ha fet entre Serinyà i Fares), la calçada tindrà un asfalt més adherent i els carrils d’acceleració per als que s’incorporen a la carretera seran més llargs.
Inicialment, el pressupost s’havia calculat en 13,3 milions d’euros, però les modificacions el faran augmentar fins als 15 o 15,3 milions d’euros. A partir del moment que comencin de nou, les obres duraran aproximadament un any, segons les previsions.
LA XIFRA
Pendents de l’ampliació del pont del Ser
Abans de començar els treballs a la variant de Banyoles, ara interromputs, Territori i Sostenibilitat va executar les obres de reforma de la C-66 entre Serinyà i l’entrada de Besalú a la recta de Fares. No s’hi va incloure, però, la millora del tram comprès entre el nucli de Serinyà i el pont sobre el riu Ser. Està previst que aquest viaducte –molt perillós perquè és una revolt– s’eixampli per fer-lo més segur, però no s’ha fet públic encara ni el projecte corresponent ni tampoc cap calendari.