Societat
Foment es nega a oferir descomptes per al TGV català
Tot i fer descomptes en altres línies, com de Sevilla a Còrdova, Foment sosté que aquests viatges són de mitja distància
No hi haurà abonaments per a diversos viatges en els serveis d'alta velocitat entre les capitals catalanes. El ministeri de Foment ha tancat la porta i l'operadora ferroviària no oferirà bitllets de 10 viatges amb descomptes entre Lleida i Tarragona, tal com fa actualment amb els viatges d'alta velocitat entre Madrid i Toledo. Aquest trajecte, que es fa amb trens de velocitat i condicions molt semblants a les dels TGV, costa poc més que el servei del Catalunya Exprés Girona-Barcelona, que es fa per línia convencional.
Foment respon d'aquesta forma a una petició realitzada pel diputat de CiU al Congrés Jordi Jané, que va demanar reduccions en viatges d'anada i tornada o descomptes per als passatgers habituals de la línia d'alta velocitat Madrid-Tarragona. El ministeri argumenta que aquesta línia està considerada de llarga distància i que Renfe no oferirà aquest tipus de bitllets "perquè l'oferta comercial d'aquests serveis no té per objectiu la captació d'aquest tipus de demanda".
Tot i fer descomptes en altres línies d'alta velocitat, com de Sevilla a Còrdova o de Puertollano a Ciudad Real, Foment sosté que aquests viatges són de mitja distància i, per tant, susceptibles de tenir bonificacions. En aquests moments, Foment no es planteja fer una oferta semblant per als trens entre Lleida i Tarragona, un viatge que actualment costa 15,60 euros en classe turista o 27,80 en classe preferent. En cap de les dues opcions hi ha possibilitat d'acollir-se a cap descompte, ja sigui amb un bitllet d'anada i tornada o amb un abonament. Tampoc està prevista cap modificació en la política de vendes de Renfe quan el TGV arribi a Barcelona. En aquest cas no hi ha l'excusa d'una baixa demanda, ja que cada dia centenars de persones agafen el tren convencional per anar de Lleida, Tarragona i Barcelona a una altra d'aquestes tres ciutats.
La polèmica per les tarifes coincideix amb la reducció de l'estona que dura el trajecte entre Tarragona i Madrid, que passarà a ser de dues hores i 30 minuts en el millor dels casos. A partir del dia 7 de maig els trens TGV podran circular a 300 km/h en alguns trams de la línia, per la qual cosa el viatge es reduirà en una mitjana de quinze minuts.
Aquesta reducció, però, no afectarà els trens que cobreixen el trajecte entre Barcelona i Madrid, que no són d'alta velocitat i continuaran fent el servei en un mínim de quatre hores i mitja. Tot i la reducció de temps, molts dels trams de la línia Madrid-Barcelona encara no poden funcionar a ple rendiment per problemes en la infraestructura.
Foment respon d'aquesta forma a una petició realitzada pel diputat de CiU al Congrés Jordi Jané, que va demanar reduccions en viatges d'anada i tornada o descomptes per als passatgers habituals de la línia d'alta velocitat Madrid-Tarragona. El ministeri argumenta que aquesta línia està considerada de llarga distància i que Renfe no oferirà aquest tipus de bitllets "perquè l'oferta comercial d'aquests serveis no té per objectiu la captació d'aquest tipus de demanda".
Tot i fer descomptes en altres línies d'alta velocitat, com de Sevilla a Còrdova o de Puertollano a Ciudad Real, Foment sosté que aquests viatges són de mitja distància i, per tant, susceptibles de tenir bonificacions. En aquests moments, Foment no es planteja fer una oferta semblant per als trens entre Lleida i Tarragona, un viatge que actualment costa 15,60 euros en classe turista o 27,80 en classe preferent. En cap de les dues opcions hi ha possibilitat d'acollir-se a cap descompte, ja sigui amb un bitllet d'anada i tornada o amb un abonament. Tampoc està prevista cap modificació en la política de vendes de Renfe quan el TGV arribi a Barcelona. En aquest cas no hi ha l'excusa d'una baixa demanda, ja que cada dia centenars de persones agafen el tren convencional per anar de Lleida, Tarragona i Barcelona a una altra d'aquestes tres ciutats.
La polèmica per les tarifes coincideix amb la reducció de l'estona que dura el trajecte entre Tarragona i Madrid, que passarà a ser de dues hores i 30 minuts en el millor dels casos. A partir del dia 7 de maig els trens TGV podran circular a 300 km/h en alguns trams de la línia, per la qual cosa el viatge es reduirà en una mitjana de quinze minuts.
Aquesta reducció, però, no afectarà els trens que cobreixen el trajecte entre Barcelona i Madrid, que no són d'alta velocitat i continuaran fent el servei en un mínim de quatre hores i mitja. Tot i la reducció de temps, molts dels trams de la línia Madrid-Barcelona encara no poden funcionar a ple rendiment per problemes en la infraestructura.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.