Infraestructures i serveis

Una trentena de ferits, sis de greus, en el xoc de dos trens a Vila-seca

S’ha restablert la circulació de trens per una via entre Tarragona i Cambrils/Reus després de l’accident d’aquest diumenge a la nit

S’investiga per què un comboi de mercaderies s’ha saltat un semàfor i ha col·lisionat amb un de regionals

Una trentena de ferits, sis dels quals greus, és el balanç final de l’accident ferroviari d’aquest diumenge a la nit a Vila-seca (Tarragonès) quan una locomotora de mercaderies s’ha saltat un semàfor i ha xocat amb un tren regional de la línia R16 que anava de Barcelona fins a Tortosa. La topada va obligar a aturar la circulació a les línies R15, R16 i R17. Aquest dilluns al matí s’ha restablert el pas entre Tarragona i Cambrils/Reus per via única, segons ha informat Adif. Després de treballar-hi durant tot el matí, la locomotora s’ha tret de la via quan passaven cinc minuts de dos quarts de dues d’aquest migdia. Ara, falta retirar també el tren de regionals.

La col·lisió es va produir cap a les 21.50 hores, quan la locomotora, una màquina de la companyia Captrain que no arrossegava vagons, “s’ha saltat el senyal, que estava en indicació de parada”, i va envestir el tren regional que cobria el trajecte entre Barcelona i Tortosa i on hi viatjaven unes 75 persones.

Encara que inicialment Adif va ha atribuït el xoc frontal a una fallada als frens de la locomotora, posteriorment ha precisat que aquesta possibilitat “és una hipòtesi més” de les causes de l’accident. “No se sap per què la locomotora s’ha saltat el semàfor, i això és el que ara cal investigar”, han dit a Efe les fonts d’Adif, que han precisat que, a més de la investigació que obriran d’ofici el gestor d’infraestructures i la companyia Captrain, se’n durà a terme una altra per part de l’anomenada Comissió de Recerca d’Accidents Ferroviaris, un òrgan col·legiat dependent del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana.

Segons ha informat el Sistema d’Emergències Mèdiques ( SEM ) aquesta matinada, dels 29 ferits, 21 han estat traslladats a centres sanitaris del Tarragonès: sis de greus a l’Hospital de Santa Tecla de Tarragona i al Joan XXIII també de Tarragona; cinc menys greus als CUAPS de Salou i Cambrils; 14 de lleus als CUAPS de Salou, Cambrils i Vila-seca, tres dels quals hi han anat pels seus propis mitjans. Quatre persones ferides lleus van ser ateses i donades d’alta en el lloc de l’accident. Aquest dilluns només quedava un dels ferits menys greu ingressats a l'hospital.

Investigació

Els Mossos d’Esquadra han inspeccionat aquest dilluns el lloc dels fets i han fotografiat els combois sinistrats i també han fet sobrevolar uns drons per esclarir les causes de l’accident ferroviari.

Locomotora llogada a Cargometro

La locomotora de Ferrocarrils accidentada està llogada a l’empresa Cargometro, participada en un 51% per FGC i l’altre 49% per Captrain. En el moment de la col·lisió, la màquina, propietat de FGC, tornava de fer un manteniment de perfilat a les seves pròpies rodes, un procés que duu a terme periòdicament per fer front al seu desgast. Segons han explicat fonts de FGC, els trens de mercaderies que operen amb Cargometro ho fan sota la llicència ferroviària i el certificat de seguretat de Captrain, empresa a la qual també pertanyen els maquinistes. D’altra banda, FGC també ha afirmat que per treure més conclusions del sinistre cal disposar de tota la informació de la investigació.

Cargometro té un contracte des del 2010 per al transport de components de vehicles per a la Seat, entre les instal·lacions de Zona Franca i Martorell. Per això, lloga el material mòbil a Ferrocarrils d ela Generalitat i encarrega a Captrain la circulació de trens i la seva conducció, maniobres, gerències i administració de la societat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.