Societat
El TGV triplica els passatgers entre Tarragona i Madrid
Tot i els dubtes de l’arrencada, el TGV s’ha convertit en només sis mesos en un referent de les comunicacions entre Madrid i Tarragona. La posada en marxa de la línia d’alta velocitat ha multiplicat per tres els usuaris que fins ara utilitzaven les estacions de Tarragona, Reus i Valls en els seus desplaçaments a Lleida, Saragossa o Madrid. Renfe ha respost a l’augment de la demanda ampliant el nombre de trens, que des de principis de maig arriben als 300 km/h.
Segons Renfe, en el primer mig any de funcionament 186.057 viatgers han utilitzat el TGV al Camp de Tarragona. Aquesta xifra representa el triple dels 60.000 que en el mateix període de l’any passat van fer servir el tren per desplaçar-se fins a Saragossa o Madrid. La majoria de bitllets venuts (152.609, un 82% del total) corresponen al trajecte Tarragona-Madrid. Des del 19 de desembre, 612.893 viatgers han utilitzat el TGV en alguna estació del corredor d’alta velocitat entre Madrid i el Camp de Tarragona.
Tres mesos després d’iniciar el servei, el TGV va acabar amb la competència dels dos vols diaris d’Air Nostrum que enllaçaven Reus i Madrid. Poc després, a l’abril, la companyia ferroviària va apujar l’oferta de cinc a vuit trens per sentit els dies laborables, i ara estudia ampliar l’oferta als dissabtes habilitant el TGV que surt a les 6.20 de Tarragona i el que ho fa a les 11.15 de Madrid. Un 54% dels viatgers Tarragona-Madrid es desplacen per motius professionals. La majoria són homes (63%), d’entre 33 i 44 anys i amb formació universitària (68%).
Segons Renfe, en el primer mig any de funcionament 186.057 viatgers han utilitzat el TGV al Camp de Tarragona. Aquesta xifra representa el triple dels 60.000 que en el mateix període de l’any passat van fer servir el tren per desplaçar-se fins a Saragossa o Madrid. La majoria de bitllets venuts (152.609, un 82% del total) corresponen al trajecte Tarragona-Madrid. Des del 19 de desembre, 612.893 viatgers han utilitzat el TGV en alguna estació del corredor d’alta velocitat entre Madrid i el Camp de Tarragona.
Tres mesos després d’iniciar el servei, el TGV va acabar amb la competència dels dos vols diaris d’Air Nostrum que enllaçaven Reus i Madrid. Poc després, a l’abril, la companyia ferroviària va apujar l’oferta de cinc a vuit trens per sentit els dies laborables, i ara estudia ampliar l’oferta als dissabtes habilitant el TGV que surt a les 6.20 de Tarragona i el que ho fa a les 11.15 de Madrid. Un 54% dels viatgers Tarragona-Madrid es desplacen per motius professionals. La majoria són homes (63%), d’entre 33 i 44 anys i amb formació universitària (68%).
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.