Infraestructures i serveis

Aproven el projecte d’enllaç de l’N-260 amb la C-26

El Ministeri de Transports l’aprova provisionalment, pendent que passi el període d’exposició pública

El Minis­teri de Trans­ports, Mobi­li­tat i Agenda Urbana (Mitma) va fer pública ahir l’apro­vació pro­vi­si­o­nal del pro­jecte d’enllaç i reor­de­nació de la inter­secció entre l’N-260 i la C-26 als ter­mes muni­ci­pals de Navata, Ordis i Vila­fant, a l’Alt Empordà.

La reor­de­nació dels acces­sos a l’N-260 des de la car­re­tera de Figue­res a Bàscara ja té una xifra. Segons el pro­jecte del minis­teri, el cost de l’accés a l’N-260 entre els quilòmetres 45,300 i 45,800 és de 5,34 mili­ons d’euros. Aquest pro­jecte que el Mitma con­si­dera pro­vi­si­o­nal, donat que encara ha de pas­sar el tràmit d’infor­mació pública, té com a objecte la defi­nició dels tre­balls que s’han de dur a terme per subs­ti­tuir l’actual inter­secció de car­re­te­res en forma de T per un enllaç a dife­rent nivell.

Això farà neces­sari fer diver­sos camins de ser­vei que com­plei­xin la funció de garan­tir l’acces­si­bi­li­tat a totes les fin­ques i camins actu­als. El pro­jecte té com a pri­mer objec­tiu millo­rar la segu­re­tat viària en un espai d’enllaç molt com­pli­cat on hi ha sovint acci­dents.

Aquesta és una obra molt rei­vin­di­cada pel ter­ri­tori des de fa anys i, de fet, els veïns s’han mobi­lit­zat per dema­nar-la en diver­ses oca­si­ons. El dar­rer anunci del com­promís de l’Estat per cons­truir un nou enllaç és del maig pas­sat, quan l’alcal­dessa d’Ordis, Anna Tor­rentà, i l’alcalde de Navata, Jaume Homs, acom­pa­nyats del sena­dor d’ERC Jordi Martí es van reu­nir amb el secre­tari gene­ral d’Infra­es­truc­tu­res, Xavier Flo­res.

En aquell moment, el Minis­teri de Trans­ports, Mobi­li­tat i Agenda Urbana també es va mos­trar dis­po­sat a valo­rar altres actu­a­ci­ons i mesu­res, com ara la ins­tal·lació d’una senya­lit­zació ver­ti­cal pro­vi­si­o­nal per reduir la peri­llo­si­tat i l’acci­den­ta­li­tat en aquest punt men­tre no s’iniciï l’exe­cució de les obres. En aquell moment també es va posar sobre la taula la supressió de les ban­des trans­ver­sals d’alerta (BTA), que han demos­trat no ser del tot efec­ti­ves per reduir l’acci­den­ta­li­tat i gene­ren molèsties des del punt de vista acústic, senya­lit­zació horit­zon­tal i la ins­tal·lació d’un radar. Aquest dar­rer aspecte només es va asse­nya­lar com una de les pos­si­bi­li­tats.

LA XIFRA

500
metres.
El projecte de nou enllaç afecta mig quilòmetre de la carretera N-260.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia