Societat

Arrenca la fase central dels treballs de millora del pont sobre el Ter de Ripoll

És una obra llargament reivindicada a la comarca i ha tingut una inversió d’1,1 milions

La fase central dels treballs de millora del pont de Ripoll, on conflueixen el Ter i el Freser, han arrencat a finals de juliol i s’allargaran fins l’1 de setembre. Es tracta d’unes obres per adequar la línia R3 d’ample convencional de Barcelona-Puigcerdà, uns treballs llargament reivindicats a la comarca.

“El ferrocarril és una estratègia de futur i tota la inversió que es faci en la seva millora significa assentar aquest servei”, ha subratllat l’alcalde de Ripoll, Jordi Munell, durant una visita d’obres. Mentre durin les obres, no poden circular trens i s’ofereix un servei alternatiu per carretera que connecta la capital del Ripollès amb Ribes de Freser, Puigcerdà i la Tor de Querol-Enveig. El pressupost de l’obra és d’1,1 milions.

"És una eina bàsica per al desenvolupament de la comarca i cal continuar fent millores per incrementar velocitats i ser més competitius". El president del Consell Comarcal del Ripollès, Joaquim Colomer, celebra que els treballs al pont del Ter a Ripoll hagin arrencat, ja que la millora de la infraestructura és una obra llargament reivindicada a la comarca.

Segons el subdirector d'infraestructura viària d'Adif, Ignacio Meana, els treballs arriben "en el moment precís", i ha destacat que les obres, que bàsicament són d'impermeabilització, permetran allargar la vida útil de la infraestructura, que té més de 100 anys d'antiguitat i 145 metres de longitud. El viaducte està situat entre la sortida de l'estació de Ripoll i el túnel que creua part del nucli en direcció nord. 

Mentre durin els treballs, no poden circular trens i s'ofereix un servei alternatiu per carretera que connecta la capital del Ripollès amb Ribes de Freser, Puigcerdà i la Tor de Querol-Enveig. Les parades de bus estan en zones properes a les estacions.

Durant la fase d'afectació al trànsit ferroviari, es durà a terme la neteja, regularització i impermeabilització de l'estructura amb la tècnica denominada 'poliurea', que ofereix la durabilitat més gran per a aquest tipus d'estructures. Per a aquesta actuació, és necessari l'aixecament de la superestructura de via (carril, balast, travesses) i la seva restitució posterior en òptimes condicions geomètriques abans de la finalització del tall ferroviari.

A més, durant aquest mes, també s'està aprofitant per fer el control de vegetació de la línia, ja que en ocasions la caiguda d'arbres a la via fa que s'hagi de suspendre el pas de combois. Un cop s'hagi acabat l'adequació del pont, els treballs s'allargaran durant cinc mesos més, però ja no serà necessari el tall del trànsit ferroviari.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes.

Continua llegint-nos per només

1

Passi d'un dia

48

Subscripció anual

Ja ets subscriptor?

Inicia sessió

[X]

Arrels de Vi enceta l’edició amb més expositors que mai

sant martí d’empúries

Quaranta pobles participen a la segona trobada de municipis sense fronteres

bàscara

Entra en funcionament una nova línia de bus que va a la platja

El Prat de Llobregat
Llagostera

Quarta avaria de la setmana a la xarxa d’aigua potable de la Font Bona

Llagostera

Acció de protesta contra la botiga de bicicletes a l’antic teatre Odèon

girona

Retards al corredor sud de Rodalies per una incidència tècnica

Castelldefels

Un estable cremat a fa 2.200 anys es relaciona amb el pas de les tropes d'Anníbal pel Pirineu

Bellver de Cerdanya
La monarquia
Lluís Simon

‘Tornen’ els Borbons

LA CRÒNICA

“Girona no s’acaba al carrer del Carme”