Construeixen un vial d’accés directe de Salt a l’AP-7
El Ministeri de Transports comença les obres que han de descongestionar la rotonda que hi ha en aquell punt
El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (Mitma) ha començat les obres de construcció de nous vials a l’accés de l’AP-7 de Salt. Aquestes obres inclouen un accés directe de la C-65 a Salt i un altre de Salt a l’AP-7 perquè els vehicles no hagin de passar per la rotonda que hi ha. L’objectiu és reduir les cues que es generen habitualment a causa de la liberalització dels peatges de l’autopista. Des del Mitma asseguren que les obres no tallaran el trànsit, però sí que preveuen limitacions de velocitat i alguna restricció en determinats trams. Les obres per reduir l’afluència de trànsit a la rotonda de Salt costaran 1,3 milions d’euros.
L’Estat vol posar fi a les cues que es generen als accessos de l’autopista de Salt, a causa de la rotonda que hi ha entre l’accés a l’AP-7, la C-65 que ve de Girona i l’accés a Salt. Per resoldre aquesta situació, el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana construirà carrils segregats de gir directe. Un d’aquests carrils anirà de la C-65 cap a Salt sense haver de passar per la rotonda i un altre carril anirà de Salt directament a l’AP-7 a través de l’ampliació de l’actual plataforma. A més, també farà un carril segregat en el perímetre exterior de la rotonda per a vehicles que surten de l’autopista i volen agafar la C-65. Això obligarà a redefinir la calçada que hi ha actualment i la illeta central de la rotonda.
Aprofitant les obres es millorarà el paviment de l’accés, el drenatge de l’aigua i es renovarà la senyalització vertical i les marques viàries. Les obres també preveuen noves barreres de seguretat i adequar la il·luminació a la nova rotonda i tots els accessos.
Satisfacció
L’anunci fet ahir pel Mitma va ser rebut amb satisfacció per l’alcalde de Salt, Jordi Viñas, que va fer una piulada en què afirmava que estaven “satisfets pel fet que, finalment i després de tots els contactes realitzats, es comenci a donar resposta a una reivindicació històrica del territori i de Salt per millorar la mobilitat en un eix de comunicació clau per a l’àrea urbana gironina”. L’ordenació de la circulació en aquest enllaç de Girona sud amb l’AP-7 és una de les principals demandes que van sorgir arran de l’alliberament dels peatges l’estiu del 2021, especialment per part dels transportistes i empresaris gironins, i també dels consistoris dels municipis afectats. La rotonda que hi ha just a l’entrada o sortida de l’AP-7 –inaugurada ara fa vint anys– sol acumular llargues retencions de vehicles, algunes de les quals s’allarguen fins als mateixos carrils de l’autopista. Aquest, però, no és l’únic punt on el sector del transport ha reclamat millores a conseqüència de la caiguda dels peatges.