Infraestructures i serveis

Pimec planteja pistes independents al Prat

La patronal vol l’opció més molesta per als veïns per preservar la Ricarda

La patronal Pimec va proposar ahir al conseller de Territori, Juli Fernàndez, que el Prat operi amb pistes independents per incrementar la capacitat de l’aeroport sense haver d’allargar la tercera pista i preservar així la llacuna de la Ricarda. Aquesta operativa, però, és molt més molesta que l’actual per als barris marítims de Gavà i Castelldefels, ja que els avions s’enlairen i aterren per la primera i la tercera pista indistintament i sense fer el gir al mar que es fa ara en la majoria d’enlairaments per no sobrevolar els nuclis habitats.

Pimec aposta per un model aeroportuari català “integral i integrat, de progrés, sostenible i de governança compartida i concertada”, segons la patronal. Proposa buscar “consensos” amb la creació d’una comissió per a l’impuls aeroportuari, liderada pel Departament de Territori i pel Ministeri de Transports, els ajuntaments del Prat i Barcelona, i amb presència de les organitzacions empresarials més representatives de Catalunya. “Barcelona i Catalunya necessiten un aeroport de talla internacional, amb les millors connexions possibles, que ens permeti generar ocupació i atraure talent i inversions en els pròxims anys”, va defensar ahir el president de Pimec, Antoni Cañete. La patronal considera que els aeroports de Girona i Reus són “ideals” per a les connexions punt a punt i descongestionar així el de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia