Administracions

Lloret de Mar unirà els carrils bici del municipi

El projecte, en fase de licitació, s’assumirà amb una subvenció dels fons europeus

Llo­ret de Mar vol cosir els trams de car­ril bici que hi ha repar­tits per tot el muni­cipi per “con­nec­tar les peces” i garan­tir que una per­sona es pot moure tran­quil·lament per una xarxa peda­la­ble de punta a punta de Llo­ret de Mar, tal com explica l’alcalde, Jaume Dul­sat, en decla­ra­ci­ons a l’agència ACN. Per fer-ho, el muni­cipi ha rebut una sub­venció de 338.000 euros dels fons euro­peus Next Gene­ra­tion que ser­virà per dis­se­nyar i cons­truir la con­tinuïtat dels car­rils bici. El pro­jecte, que està en fase de lici­tació, inclou sis trams pri­o­ri­ta­ris: la con­nexió entre el pas­seig Marítim i el que hi ha a la zona de Can Sabata, la de Fenals amb l’ofi­cina de turisme, la con­nexió de Rie­ral amb Can Sabata, la pro­lon­gació del car­ril a la pis­cina, un car­ril a l’avin­guda de Vidre­res fins a l’ins­ti­tut Roca Grossa i la millora del car­ril de l’avin­guda de Fenals.

El car­ril bici que anirà en paral·lel a l’avin­guda de Just Marlés fins a la plaça de Pere Tor­rent es farà en la part est de la via i tindrà doble sen­tit de cir­cu­lació. Per con­tra, els car­rils de cir­cu­lació per a vehi­cles es des­plaçaran cap a l’oest i entre­mig es man­tindrà la línia d’esta­ci­o­na­ment. En trams com el de l’avin­guda de Vidre­res, el car­ril bici es farà al mig.

Pro­jecte BRCAT

L’Ajun­ta­ment ha dis­se­nyat aquesta millora de la xarxa peda­la­ble tenint en compte que el govern pre­veu exe­cu­tar el pro­jecte BRCAT entre Llo­ret de Mar i Bla­nes. Es tracta d’un ser­vei de bus exprés que con­nec­tarà l’estació de busos del muni­cipi amb la de trens de Bla­nes. Aquest pro­jecte també incor­pora un car­ril bici a banda i banda de la car­re­tera. Dul­sat va deta­llar que aquest pro­jecte “can­viarà la mobi­li­tat de l’entrada a Llo­ret de Mar”, ja que des­a­pa­rei­xerà el pont que hi ha després de l’ofi­cina de turisme en un dels acces­sos de Llo­ret de Mar, popu­lar­ment cone­gut com l’“scalèxtric” i es cons­truirà una rotonda en el seu lloc. El BRCAT com­por­tarà una inversió de deu mili­ons d’euros, una part dels quals també vindrà d’Europa.

La millora de la xarxa peda­la­ble es com­ple­men­tarà amb un ter­cer pro­jecte que també tindrà una sub­venció euro­pea i que con­sis­teix en un ser­vei de bici­cle­tes elèctri­ques.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia