Infraestructures i serveis

Senyals viaris per evitar accidents amb animals

La Diputació n’instal·la en tres de les carreteres amb més accidentalitat

El Servei de Xarxa Viària de la Diputació ha posat en marxa un pla pilot per reforçar la senyalització nocturna en carreteres de la seva titularitat on s’ha incrementat el nombre d’accidents de vehicles amb fauna salvatge en els últims anys. Ja s’han instal·lat senyals lluminosos amb cartells LED, més visibles per als conductors a la nit, i que funcionen amb un temporitzador d’encesa horària mensual. D’aquesta manera, se’n pot regular el funcionament en funció de l’hora i l’època de l’any en què, tal com s’ha estudiat prèviament, hi ha més probabilitat de col·lisions. Com a mesura preventiva, també es limitarà en aquests trams la velocitat màxima a 50 quilòmetres per hora.

El pla pilot ha prioritzat la instal·lació en punts concrets de tres vies: la GIV-5313 a Canet d’Adri (Gironès), la GIV-6217 de Torroella de Fluvià a Sant Pere Pescador (Alt Empordà), i la GIV-6502 a la platja de Pals (Baix Empordà). Segons l’informe previ realitzat, aquests eren trams de pas habitual de fauna i s’hi ha detectat un índex d’accidentalitat més elevat amb animals salvatges.

“La seguretat a la nostra xarxa viària és prioritària i estem convençuts que aquest pla pilot contribuirà a reduir aquests accidents que, a vegades, són difícilment evitables, perquè els senglars o qualsevol animal en llibertat de grans dimensions apareixen a la calçada de cop i volta, de manera imprevisible, sobretot de nit”, destaca el diputat de Xarxa Viària, Jordi Xargay, que no ha descartat ampliar aquesta mesura a més carreteres en un futur. L’actuació ha tingut un cost de 34.122 euros (IVA inclòs).

La mesura complementa la senyalització habitual instal·lada a les carreteres de la xarxa viària de la Diputació per alertar de la presència d’animals salvatges. En l’actualitat, hi ha un total de 265 quilòmetres senyalitzats a les comarques gironines.

Els accidents amb animals salvatges són una molt petita part dels accidents amb víctimes i habitualment són de poca gravetat, però comporten mobilitzar molts recursos, sobretot per als conductors dels vehicles, que han d’assumir els costos de la reparació perquè la legislació els considera sovint responsables dels atropellaments.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Estat Francès

Cauen les pales del Moulin Rouge

Barcelona
LA CELLERA DE TER

Els viveristes demanen que l’ACA els “obri l’aixeta” per no haver de tancar

LA CELLERA DE TER
campdevànol

Un projecte vol convertir el Ripollès en refugi de persones LGTBIQ+

campdevànol
gastronomia

Un ‘mercat’ gastronòmic quedarà obert al Port Vell

Barcelona

S’Agaró, un referent centenari

S’Agaró

El camí de ronda, un regal

s’agaró
Claudio Grande
Cap de l’oposició de Llançà per Alternativa per Llançà (AxL)

“El govern de Junts i el PSC està fent una política continuista”

Llançà
Vicissituds abans, durant i passada la guerra
MOMENTS DIFÍCILS

Vicissituds abans, durant i passada la guerra

Terramar, precedent avantatjat i inconclús
SITGES

Terramar, precedent avantatjat i inconclús