Societat

estats units

Nou tiroteig als Estats Units

Almenys tres morts i cinc ferits a la Universitat Estatal de Michigan

Nou tiro­teig mas­siu als Estats Units. Aquesta vegada ha estat en el cam­pus de la Uni­ver­si­tat Esta­tal de Mic­hi­gan, un dels més grans dels EUA. Hi ha almenys tres morts i cinc ferits i tots ells han hagut de ser hos­pi­ta­lit­zats. El pre­sumpte agres­sor va ser tro­bat sense vida després d’una llarga per­se­cució.

El xèrif encar­re­gat de la poli­cia de la Uni­ver­si­tat Esta­tal de Mic­hi­gan, Chris Roz­man, ha afir­mat en una roda de premsa que el sos­pitós, que no ha estat iden­ti­fi­cat, ha mort per una “ferida de bala autoin­flin­gida”.

“Ha estat veri­ta­ble­ment un mal­son el que hem vis­cut aquesta nit”, ha dit l’agent a mit­jans locals i ha afe­git que encara no se sap el motiu dar­rere de l’atac.

La poli­cia va tro­bar almenys tres morts i cinc ferits en dos edi­fi­cis dife­rents del cam­pus, ha deta­llat Roz­man, i ha infor­mat que diver­ses de les vícti­mes van ser tras­lla­da­des a un hos­pi­tal pro­per amb feri­des “poten­ci­al­ment letals”.

Les auto­ri­tats encara no han reve­lat el nom dels ferits i les vícti­mes mor­tals “per res­pecte a les famílies”, ha recal­cat el xèrif.

Els pri­mers trets es van sen­tir minuts abans de 2/4 de nou del ves­pre, hora local, i el caos es va apo­de­rar del cen­tre. La poli­cia del cam­pus va enviar mis­sat­ges als estu­di­ants adver­tint del perill i els va dema­nar que bus­ques­sin refugi. Es va des­ple­gar un gran dis­po­si­tiu poli­cial per bus­car l’agres­sor, que final­ment va ser tro­bat sense vida fora de les ins­tal·laci­ons uni­ver­sitàries. En veure’s acor­ra­lat per la poli­cia s’hau­ria lle­vat la vida, segons va infor­mar la poli­cia. Es des­co­neix el mòbil de l’atac i si el pre­sumpte agres­sor, del qual hores abans que se’n conegués el para­dor la poli­cia va publi­car una imatge cap­tu­rada per les càmeres de segu­re­tat de la uni­ver­si­tat on se’l veu amb una gorra ver­me­lla i una màscara negra, tenia cap relació amb el cen­tre.

La gover­na­dora de l’estat, Gretc­hen Whit­mer, va dir que va ser aler­tada de la situ­ació.

“Agents de poli­cia i per­so­nal de pri­mers auxi­lis ja són a la zona”, va escriure la política al seu compte de Twit­ter.

La uni­ver­si­tat és una de les més grans del país, amb més de 50.000 estu­di­ants.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia