Infraestructures i serveis

Oposició a l’obertura de Vallter durant tot l’any

La plataforma STOP JJOO demana un debat al territori

FGC preveu construir un telecadira entre la cota 1.500 i la part més alta de les pistes

La pla­ta­forma STOP JJOO ha fet públic avui el seu rebuig al pro­jecte Vall­ter 365, una ini­ci­a­tiva que pretén recon­ver­tir l’estació en un cen­tre d’acti­vi­tats de mun­ta­nya i que per­me­tria tenir-la oberta tot l’any. La inter­venció més des­ta­cada seria la cons­trucció d’un nou tele­ca­bina a la cota 1.500 que arri­ba­ria, pri­mer a peu de pis­tes i, en una segona fase, a la cota 2.535.

Oriol Ajenjo, por­ta­veu de STOP JJOO al Ripollès, cri­tica -en decla­ra­ci­ons a l’ACN- que el cost del pro­jecte -uns 35 mili­ons d’euros- és cinc vega­des més que el que des­tina el Govern a la comarca del Ripollès. Recla­men que es faci pública tota la infor­mació i que s’obri un debat al ter­ri­tori sobre “quin ha de ser el model soci­o­e­conòmic del Ripollès”. La Pla­ta­forma creu que és un “ren­tat de cara” per “no assu­mir la invi­a­bi­li­tat econòmica i medi­am­bi­en­tal” de les esta­ci­ons d’esquí. A més, cre­uen que afec­tarà el parc natu­ral de les Capçale­res del Ter i Fre­ser.

Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya (FGC), pro­pietària de l’estació, té redac­tada una memòria d’un pro­jecte per fer via­ble Vall­ter 2000 durant tot l’any, l’aspecte prin­ci­pal del qual és la cons­trucció d’un tele­ca­bina a la cota 1.500 (al Pla de la Molina) que arri­ba­ria a peu de pis­tes (cota 2.160) i con­ti­nu­a­ria fins a la cota 2.535 (la Mar­mota), on ara s’hi acce­deix amb un tele­ca­dira i on es cons­trui­ria un mira­dor panoràmic. A par­tir del Pla de la Molina no es podrà pas­sar en cotxe i per això en aquell punt es cons­truirà un gran apar­ca­ment, segons s’apunta en la memòria, titu­lada Vall­ter 365. El tram de car­re­tera que que­darà lliure de trànsit moto­rit­zat (es con­ver­tirà en una via ciclista) es troba dins del Parc Natu­ral de les Capçale­res del Ter i del Fre­ser, cir­cumstància que -con­si­de­ren els pro­mo­tors- supo­sarà un bene­fici medi­am­bi­en­tal impor­tant. No es dis­posa encara d’un pro­jecte exe­cu­tiu, però s’estima el cost de Vall­ter 365 en apro­xi­ma­da­ment 35 mili­ons d’euros, que en part podrien venir de la UE. “S’ha dema­nat als fons Next Gene­ra­tion, però encara no hi ha la reso­lució”, explica l’alcalde de Set­ca­ses, Joan Casa­de­vall, en opinió del qual poder tenir activa tot l’any l’estació serà posi­tiu per l’eco­no­mia del muni­cipi. “Però s’ha de fer ben fet, s’haurà d’evi­tar, per exem­ple, que la gent acabi dei­xant el cotxe al poble”, indica.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia