Societat

Les obres se sumen a la crisi a Pérez Galdós

La bai­xada de ven­des als dife­rents comerços del car­rer Pérez Galdós de Gràcia no s'explica només per la crisi. En aquest cas, tot suma. Des del mes de febrer, els veïns de la vorera que queda més a prop de Gran de Gràcia saben el que és viure entre rei­xes, ja que les obres que s'estan duent a terme al seu car­rer els han dei­xat "pràcti­ca­ment empre­so­nats".

Ara dis­po­sen d'escas­sa­ment un metre de pas­sadís perquè la gent pugui pas­sar per davant dels seus esta­bli­ments i una cosa que és més com­pli­cada: no hi ha una entrada directa des de la vorera del davant cap a les seves boti­gues, sinó que els seus cli­ents poten­ci­als hau­rien de cami­nar una bona pila de metres per enca­rar l'entrada al pas­sadís que tenen com a car­rer.

"Si la cosa segueix així hau­rem de tan­car, hem notat una bai­xada de ven­des de més del 50% i l'any ja no era per tirar coets", lamenta el Blas Serón, el pro­pi­e­tari d'una de les boti­gues de que­viu­res que està patint les con­seqüències econòmiques de les obres. Unes obres que, a més, ja es comen­cen a eter­nit­zar als ulls de les per­so­nes que viuen o tre­ba­llen a prop de la plaça Les­seps, on des del 2003 s'han sumat la reforma del metro i la de la plaça. Ara, però, el pro­jecte encara ja la recta final. Si tot segueix el calen­dari esta­blert, la plaça hau­ria d'estar enlles­tida a prin­ci­pis del 2009.

En total, cinc anys de gim­cana. I ara cal afe­gir-hi les obres de Pérez Galdós, que hi estan ins­tal·lant la reco­llida pneumàtica d'escom­bra­ries, que es con­nec­tarà a Les­seps, i que pre­ve­uen con­ver­tir el car­rer en una via exclu­siva per a via­nants. Els res­pon­sa­bles del pro­jecte, Bimsa, expli­quen que es tracta "d'un pro­jecte de gran enver­ga­dura i que les tan­ques s'hau­ran de man­te­nir al car­rer, com a mínim, dos mesos més.
Asse­gu­ren, però, que el fet de con­ver­tir el car­rer en una via exclu­siva per a via­nants aca­barà "rever­tint en els nego­cis dels comer­ci­ants que ara se sen­ten per­ju­di­cats, ja que incre­men­tarà el volum de gent que pas­seja per aquesta via". A més, la ins­tal·lació de la reco­llida pneumàtica farà des­a­parèixer els con­te­ni­dors del car­rer, "cosa que afa­vo­rirà el comerç".

Dia a dia com­pli­cat
Tot i així, ara per ara, els comer­ci­ants veuen molt lluny aquesta llum al final del túnel i tenen pro­ble­mes per fer com­pa­ti­ble el seu dia a dia amb les obres. La botiga de que­viu­res del Blas, per exem­ple, en passa de tots colors per acon­se­guir que els cami­ons li dis­tri­bu­ei­xin els pro­duc­tes. "Només man­te­nim els cli­ents més fidels -explica-: la resta pre­fe­reix bus­car una alter­na­tiva més a prop per no haver de fer tota la volta per venir-nos a com­prar ".

En Josep Maria Flo­tats, que regenta una per­ru­que­ria al xamfrà amb la plaça Les­seps, també ha notat la unió de crisi i obres: "Si abans la gent venia a tallar-se els cabells cada cinc set­ma­nes, ara ho allar­guen dos mesos". Explica que, després de cinc anys, ja està "fart de pols i soroll".

Aquesta infor­mació ha sigut ela­bo­rada gràcies a la col·labo­ració de Blas Serón, veí de Gràcia.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.