Societat

El 83% dels turistes potencials europeus coneixen la marca Catalunya

Puntuen Catalunya amb un notable alt i el que més valoren és l'oferta cultural, tot i que es queixen del soroll i la neteja

La Generalitat ha presentat un estudi, el primer sobre la percepció dels turistes reals i potencials sobre Catalunya, que revela que el 83% dels turistes potencials europeus coneixen la marca Catalunya com a destinació turística. Els turistes puntuen a Catalunya amb un notable alt i el que més valoren és la seva oferta cultural, mentre que el que menys és la neteja, el soroll i les infraestructures.

El conseller d'Innovació, Universitats i Empreses, Josep Huguet, ha dit que, segons que mostra l'estudi elaborat pel seu departament, Catalunya està molt ben posicionada com a marca turística europea i és coneguda com a destinació madura, més enllà del tradicional de sol i platja. L'estudi s'ha fet amb 3.766 entrevistes a turistes no catalans mentre visitaven Catalunya, i amb 3.627 entrevistes a turistes potencials, és a dir, que no han vingut mai a Catalunya, des del seu lloc de residència.

Per als turistes que visiten Catalunya, la cultura és l'aspecte més valorat, amb un 41%, seguit de la naturalesa, 24%, i les sensacions, 15%, mentre que entre els aspectes menys valorats un 20% no destaca res en concret i un 14% afirma que el pitjor és el funcionament ciutadà, neteja i sorolls, seguit de les infraestructures, 9%, i el nivell de preus, 8%.

Per als turistes actuals, Catalunya es presenta com una marca turística diversificada i els productes que més defineixen Catalunya són el sol i platja, 27%, el turisme cultural, 15%, el turisme de ciutat, 14%, i el turisme de naturalesa, 13%.

Entre els turistes potencials espanyols, Catalunya s'identifica per les seves muntanyes, paisatges, bon clima i el patrimoni cultural i entre els turistes potencials europeus es destaca principalment el paisatge, el clima, el patrimoni, les festes populars i les tradicions i les bones platges. L'estudi també apunta que un 70,5% dels turistes de Catalunya visiten Barcelona i un altre 33,7% visita la Costa Brava, independentment d'on pernoctin.

Catalunya a la Fitur

Turisme de Catalunya participa aquest any a Fitur -la Feria del Turismo que es fa a Madrid- amb un expositor de més de 2.000 metres quadrats estructurats en dos conceptes, el territorial, amb les marques turístiques, i el de productes i segments de mercats. L'expositor comptarà amb la participació de les deu marques que integren Catalunya i, per primera vegada, es presentarà la nova marca Costa de Barcelona-Maresme.

Els visitants també podran realitzar un vol virtual per recórrer entre d'altres itineraris el del Camí de Santiago de Catalunya, ruta que s'articula sobre l'eix de Sant Pere de Rodes-Montserrat-Alcarràs i inclou Catalunya a la xarxa de Camins de Santiago.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Posen en marxa uns equips pioners per tractar malalts mentals greus

OLOT / RIPOLL

Reforcen el servei d’informadors ambientals amb sis persones més aquest estiu

GIRONA
successos

Desmantellen un dels laboratoris més importants de drogues sintètiques

Granollers
societat

L’acusat de la brutal agressió d’Igualada va buscar a Internet ’noia violada’ tres dies després

Barcelona

L’Ateneu Salvadora Catà denuncia "l'actitud hostil" d'un regidor

GIRONA
SOCIETAT

L’educació en la diversitat sexoafectiva, lema del Pride 2024

BARCELONA
infraestructures

La nova estació de busos intermodal estarà llesta la primavera vinent

Tàrrega
medi ambient

Replanten un salze en perill d’extinció perquè no desaparegui a l’Alt Pirineu

Llavorsí

El Port de Roses renova la certificació internacional EMAS

ROSES