Societat

CiU demana crear una comissió per controlar els plans del govern sobre aigua

Després que els últims dies CiU hagi denun­ciat un pla del govern de la Gene­ra­li­tat per trans­va­sar d'ama­gat aigua del Segre a l'àrea metro­po­li­tana de Bar­ce­lona, el par­tit ha pre­sen­tat avui dues ini­ci­a­ti­ves par­la­mentàries per garan­tir la "trans­parència" en política de l'aigua.

La pri­mera ini­ci­a­tiva ha estat pre­sen­tar una moció que pretén que el Par­la­ment sigui "infor­mat prèvia­ment sobre qual­se­vol trans­ferència d'aigua, pun­tual o esta­ble, a Cata­lu­nya" i no pugui ini­ciar-se cap trans­va­sa­ment sense el con­sen­ti­ment de la Cam­bra, segons ha expli­cat el por­ta­veu adjunt del grup de CiU, Josep Maria Pelegrí.

Comissió de segui­ment
La segona ini­ci­a­tiva és una sol·lici­tud de cre­ació d'una comissió de segui­ment per dur a terme el con­trol específic de les actu­a­ci­ons i polítiques públi­ques del govern en matèria de proveïment d'aigua, amb espe­cial incidència sobre els epi­so­dis de sequera.

Aquesta comissió esta­ria for­mada per repre­sen­tants de totes les for­ces par­la­mentàries, que podrien sol·lici­tar la com­pa­rei­xença d'experts i que al final de cada període de ses­si­ons hau­rien d'eme­tre un informe. Al terme de la legis­la­tura hau­ria d'ela­bo­rar-se un informe final de con­clu­si­ons.

Esta­ques sos­pi­to­ses
El dipu­tat de CiU i excon­se­ller de Medi Ambi­ent, Ramon Espa­da­ler, de la seva banda, ha inter­ro­gat el govern català sobre si l'apa­rició d'esta­ques de fusta a la zona de Prats i San­sor, a la comarca giro­nina de la Cer­da­nya, són un indici que s'està pre­pa­rant un trans­va­sa­ment del Segre.
Les esta­ques són ele­ments col·locats en el ter­ri­tori apa­rent­ment per a pre­pa­rar l'obra de trans­va­sa­ment que, segons CIU, impulsa el govern mal­grat no con­fir­mar-ho. "Trans­va­sar (aigua del Segre al Llo­bre­gat) ama­gant-ho als ajun­ta­ments, als pro­pi­e­ta­ris de les fin­ques i al Par­la­ment, que jo sàpiga, no és nova cul­tura de l'aigua", ha retret el dipu­tat i excon­se­ller de Medi ambi­ent de CIU Ramon Espa­da­ler. Per això, ha recla­mat" màxima sere­ni­tat, mínim dog­ma­tisme" i "màxima des­po­li­tit­zació" de la gestió de l'aigua per a donar solu­ci­ons als pro­ble­mes de proveïment.

El con­se­ller d'Agri­cul­tura ho des­men­teix
El con­se­ller d'Agri­cul­tura, Joa­quim Llena, ha argu­men­tat que l'asse­ve­ració que s'està pro­gra­mant un trans­va­sa­ment és pro­ducte de la "ima­gi­nació". Llena, que no ha esmen­tat ni CIU ni Mas, ha dit: "Afor­tu­na­da­ment la ima­gi­nació és gra­tis, i algú s'ha ficat en un embo­lic elec­to­ral i ara no sap com sor­tir-se'n. Si algú s'ima­gina coses allu­nya­des de la rea­li­tat, allà ell". "Tant per activa com per pas­siva des del govern català s'ha rei­te­rat el no rotund als trans­va­sa­ments", ha dit, i ha afe­git que una ini­ci­a­tiva d'aquest tipus seria com­petència de la Con­fe­de­ració Hidrogràfica de l'Ebre i del Minis­teri de Medi ambi­ent, del que depèn. "No conec cap docu­ment ni cap tràmit admi­nis­tra­tiu res­pecte a aquest supo­sat pro­jecte de trans­va­sa­ment", ha conclòs.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.