Societat

“Tots el volen ara i s’examina menys”

Les autoescoles fan malabars perquè els aspirants en llista d’espera puguin pujar a examen abans de vacances

“Ens estan ofegant; només examinem dos o tres cops, la gent se’n cansa i marxen a Conca o altres llocs”

“Ens estan ofegant; tenim només dos o tres dies per examinar al mes”

La Diana pujava per primer cop a examinar-se i mitja hora després de baixar del cotxe encara li tremolaven les cames.“M’he posat molt nerviosa quan he vist la fila de cotxes aturats per sortir de l’autopista”, justificava davant en Dan, el seu professor de l’autoescola Ok Mataró, que accionava els pedals al pendent per no topar i desaccelerar el vehicle. La jove s’agafava amb resignació el suspens i amb el dubte de saber quan podrà tornar-ho a intentar. L’autoescola OK Mtr, com la gran majoria, té una llista d’espera de quatre mesos per examinar de pràctiques. El mateix dia de la Diana, a l’autoescola pujaven deu aspirants més, que volien treure’s el permís de moto o cotxe. “Podria pujar més cotxes però amb les motos ens resten minuts del temps assignat i ens queda penjat per entrar un altre vehicle”, es queixa la responsable d’aquest centre, Lídia Sardà, que no entén que es penalitzi les autoescoles pel temps que triguen els motoristes a equipar-se.“Estan ofegant el sector, només examinem dos o tres cops al mes i la gent se’n cansa i marxa cap a Conca o altres llocs amb més facilitats”, es lamenta d’un complex sistema que va instaurar la DGT per limitar els minuts d’examen a partir dels examinadors i la borsa d’aspirants a cada centre de formació. “Tothom vol el carnet per disfrutar-ne a l’estiu i és quan s’examina menys, fan vacances i no reforcen les baixes i les jubilacions”, denuncia Sardà, que es resigna pel cas omís que fa la DGT a les reivindicacions de la Federació d’Autoescoles de Catalunya. “Nosaltres no hi podem fer res i tampoc ho posen fàcil per treure el títol d’examinador i el de professor”, hi afegeix en un moment en què “està en suspens” la darrera convocatòria de professorat que no pot fer a Catalunya la part presencial per obtenir el títol.

La pressió per tenir el carnet abans de l’estiu es converteix en un malson per fer quadrar les pràctiques i els dies d’examen abans no arribin les vacances d’agost. “Mires de controlar que tothom tingui el seu lloc, però tenim moltes queixes”, reconeix Sardà, que desmenteix que a l’estiu sigui més complicat aprovar.

L’Anna després de rumiar-ho molt, als 45 anys, ha fet un cop de cap per treure’s el carnet. “Era la meva assignatura pendent però només tinc ganes de posar fi d’una vegada a aquesta tortura”, explica decebuda de la mala experiència amb la seva primera autoescola on va arribar a tenir cinc professors diferents. Un any després ha decidit canviar de centre perquè no veia “després de molt insistir” com fer les pràctiques seguides per pujar a examinar-se. L’Anna, que havia pagat els 800 euros pel carnet al primer centre, ha tornat a pagar 490 euros per agafar un mínim de 10 pràctiques. A aquesta suma hi ha d’afegir els 270 euros que li ha costat renovar l’expedient, per tenir dret a tornar a pujar a examen després de suspendre els dos intents. “És un dineral”, diu convençuda que la tercera serà la bona després de tenir “mala sort en una intersecció molt transitada i una segona examinadora que no va aprovar ningú”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia