Societat

Stop C-32 i SOS Lloret demanen la retirada del projecte de pacificació de la C-63

Les entitats Stop C-32 i SOS Lloret de Mar han demanat al departament de Territori que retiri el projecte de la C-63 que preveu construir tres rotondes per accedir a les urbanitzacions que hi ha entre el municipi i Vidreres.

La Generalitat va anunciar que preveia construir tres rotondes d’accés a les urbanitzacions d’Aiguaviva Parc, Lloret Residencial i els Pinars que hi ha a la C-63 en el tram entre Vidreres i Lloret de Mar. Amb aquest projecte, el govern vol reduir la sinistralitat que hi ha en aquesta via, en molts casos produïda per l’elevada velocitat que porten els cotxes i xoquen amb els veïns que accedeixen a les urbanitzacions. Ara, les entitats han demanat al Govern que retiri el projecte. Consideren que aquesta fórmula portaria problemes de mobilitat al municipi i aposten per un projecte alternatiu que passi per un sistema de carrils d’incorporació i carrils de gir centrals. Aquesta alternativa permetria estendre el model de carrils 2+1 a la C-63, un fet que el Govern va anunciar que estava estudiant.

Segons informa l’agència ACN, per a les plataformes, la C-63 ha de ser el principal corredor d’accés a Lloret de Mar i per això consideren que Territori ha de convertir-la en “una via d’alta ocupació, si cal per connectar Lloret de Mar amb altres carreteres com l’AP-7, la C-35 i l’A-2”. Així doncs, si es manté la construcció de les rotondes, les dues entitats creuen que comportarà greus problemes de mobilitat en els mesos d’estiu i caps de setmana, empitjorant els que ja hi ha a dia d’avui. Recorden també, que les rotondes donen la mateixa prioritat d’incorporació des de les urbanitzacions que al flux de vehicles que transcorren la carretera i això pot generar retencions. Finalment, defensen que els carrils d’incorporació no afecten els qui transiten la via, ja que no han de reduir la velocitat i donen seguretat als veïns que s’hi incorporin.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia