Infraestructures i serveis

La segona quinzena d’octubre, última data per a l’estrena dels túnels de Lilla

Les instal·lacions als túnels i retocs menors, darrer pas pendent

Una esllavissada fa uns mesos va alentir l’obra

El Ministeri de Transports té previst convocar la segona quinzena d’octubre, entre mitjan i final de mes segons ha pogut confirmar El Punt Avui de diverses fonts properes, l’acte d’inauguració del tram de l’A-27 entre Valls i Montblanc, que en precedirà la posada en servei. Fins ara, l’última data orientativa que havia aventurat el govern estatal la va donar la mateixa ministra Raquel Sánchez, ara en funcions, en una visita als treballs el desembre passat, quan va dir que trigarien “menys d’un any” a acabar-se. Altres fonts oficioses havien donat per fet, després, que seria a final de juliol i, les últimes setmanes, que l’estrena es podia produir a final d’aquest setembre.

Una esllavissada que fa uns mesos va baixar des de la part superior de la boca nord dels túnels, i que també va afectar dos talussos laterals a la sortida, poden haver estat els causants del petit retard. El contratemps ja el va solucionar l’empresa adjudicatària, Acciona, amb la instal·lació de noves xarxes protectores i la col·locació de pedres de grans dimensions a la zona lateral per evitar noves escorregudes del terreny.

Ara mateix, el que falta enllestir i acabar de provar bàsicament són les instal·lacions elèctriques i de seguretat dels dos túnels, i la seva connexió amb les casetes de control a banda i banda, en especial la del sud, que serà el centre des d’on es farà el seguiment de la vialitat i la seva explotació. L’obra està pràcticament enllestida al cantó de Fontscaldes, on l’autovia ja està fins i tot pintada i els operaris acaben ara de soldar les tanques i d’enllestir la senyalització. En canvi, a la banda de Lilla, aquests dies s’estan fent assajos sobre el nou talús, que precediran el cobriment del tram amb l’última capa asfàltica i el pintat horitzontal. Els operaris també treballen en les barreres de seguretat, la senyalització i les pantalles acústiques per evitar sorolls a Lilla. També falta completar una de les dues rotondes d’enllaç –tot just demà, hi començaran els treballs, que faran desviar el trànsit de l’N-240– on ara morirà l’autovia passat el túnel. Per a després de l’estrena es podrien deixar detalls com ara plantar vegetació als talussos i completar l’arranjament dels camins d’accés a Lilla.

La nova connexió serà provisional

Pocs dies abans de les eleccions generals, el govern espanyol va aprovar un últim projecte complementari en el tram més proper a Lilla, que s’executarà els propers mesos, un cop el gros de l’obra ja hagi entrat en servei. Es tracta, d’un cantó, d’un nou pont, a què el Mitma es va comprometre amb els veïns, per connectar Lilla amb la zona de Can Magre, cap a Vilaverd. A més, s’habilitarà una connexió més directa a l’A-27 des de l’actual tram de tres carrils de l’N-240. De pujada, els dos carrils actuals, un per a vehicles lents, ja s’endinsaran directament a l’autovia. De baixada, els dos carrils de l’A-27 passaran a confluir en un per connectar amb la carretera. Provisionalment, així, quan el nou tram obri a l’octubre tant l’accés com la sortida s’haurà de fer previ pas per dues rotondes superiors.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.