Infraestructures i serveis

La B-224 millorarà la seva capacitat

Comencen les obres de desdoblament de la carretera entre Martorell i Sant Esteve Sesrovires

Millorarà una de les principals connexions entre el Baix Llobregat i l’Anoia

Els treballs tenen un cost de 26,5 milions

Ja han començat les obres per des­do­blar la B-224 entre Mar­to­rell i Sant Esteve Ses­ro­vi­res, uns tre­balls que ser­vi­ran per millo­rar la capa­ci­tat i la fun­ci­o­na­li­tat d’un dels prin­ci­pals eixos de comu­ni­cació entre l’Anoia i el Baix Llo­bre­gat. El des­do­bla­ment de la B-224 per­metrà des­viar 30.000 vehi­cles dia­ris que ara tra­ves­sen la urba­nit­zació del Pou del Merli, de Mar­to­rell, i faci­li­tarà la relació d’aquest sec­tor amb el nucli urbà. El Depar­ta­ment de Ter­ri­tori, titu­lar de la via, les ha adju­di­cat per un import de 26,5 mili­ons d’euros.

Els tre­balls abas­ten un tram de dos quilòmetres de lon­gi­tud, entre la rotonda del polígon Anoia, a Sant Esteve Ses­ro­vi­res, i l’enllaç amb l’A-2 i l’AP-7, amb una con­nexió a la trama urbana de Mar­to­rell a través del car­rer Puig del Ravell. En un pri­mer tram de 500 metres, el des­do­bla­ment coin­ci­deix amb la calçada actual de la B-224 i, a con­ti­nu­ació, el traçat se’n separa en sen­tit nord. D’aquesta manera es crearà una nova con­nexió a Mar­to­rell que com­ple­tarà l’exis­tent, alhora que la B-224 actual tindrà una fun­ci­o­na­li­tat més local. La futura via cons­tarà de dues calçades de dos car­rils de cir­cu­lació de 3,5 metres d’amplada cadas­cun, vorals exte­ri­ors d’1,5 metres i inte­rior d’1 metre. Per tal de faci­li­tar les con­ne­xi­ons amb els ser­veis via­ris de l’entorn, el pro­jecte inclou una rotonda ele­vada de grans dimen­si­ons sobre el vial que con­necta l’A-2 i l’AP-7 i una segona rotonda per con­nec­tar amb els car­rers Puig del Ravell i Barons de Cas­tell­vell, així com diver­sos ramals d’enllaç. A més de la cons­trucció de la nova car­re­tera, les obres inclou­ran altres tre­balls, com ara el des­vi­a­ment de ser­veis afec­tats, les tas­ques de senya­lit­zació, aba­li­sa­ment, dre­natge i segu­re­tat, la gene­ració de pas­sos de fauna, i el reforç del ferm d’un tram d’un quilòmetre de la B-224 actual. Les obres tenen una durada pre­vista de dos anys.

De forma paral·lela, Ter­ri­tori té en exe­cució les obres per con­fi­gu­rar una vari­ant de la B-224 al seu pas per Piera. Aquesta obra, a la qual es des­tina una inversió de 7 mili­ons, alli­be­rarà aquest àmbit de 6.500 dels 7.300 vehi­cles que cir­cu­len per l’actual tra­ves­sera cada dia. D’aquesta manera el des­do­bla­ment d’un tram de la B-224 i la cons­trucció de la nova vari­ant con­tri­bui­ran a millo­rar la qua­li­tat de vida i la mobi­li­tat en aquest entorn. En els últims anys el depar­ta­ment ha millo­rat diver­sos trams de la B-224, que trans­corre entre Vall­bona d’Anoia i Mar­to­rell.

La con­se­llera de Ter­ri­tori, Ester Cape­lla, va afir­mar dijous, en una visita a Mar­to­rell, que el des­do­bla­ment fins Sant Esteve Ses­ro­vi­res “faci­li­tarà que hi hagi una relació paci­fi­cada d’aquest sec­tor amb el nucli urbà i aug­men­tarà la fluïdesa i la segu­re­tat viària”. També va des­ta­car els bene­fi­cis econòmics que pot supo­sar a l’hora d’atraure acti­vi­tat econòmica i reduir el temps d’accés als polígons.

L’alcalde de Mar­to­rell, Xavier Fono­llosa, va asse­gu­rar per la seva banda que “la B-224 tenia el seu sen­tit fa anys”, però degut al crei­xe­ment urbanístic i indus­trial dels pobles pels quals passa “no com­pleix les neces­si­tats viàries davant d’aquest gran volum de vehi­cles”. Per aquest motiu els bat­lles de la zona recla­ma­ven “una car­re­tera ade­quada al seu trànsit, ja que ara és una car­re­tera d’alta den­si­tat, amb revolts com­pli­cats i segu­re­tat viària molt com­plexa, i en què avui és difícil no fer cua”, segons Fono­llosa.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia