Infraestructures i serveis

infraestructures

Primer pas per a la nova estació i el traçat subterrani del tren a Manresa

El govern ha fet el primer pas per tirar endavant el traçat subterrani de la línia del tren a Manresa i per a la posterior construcció d’una nova estació. A través de FGC, ha adjudicat la redacció del projecte constructiu de l’obra, així com el seu allargament fins a la plaça Espanya, on es construirà l’estació de Pere III. Es preveu que la línia sigui subterrània des de l’estació de Manresa Alta, que s’enderroqui l’actual estació Manresa Baixador, s’allargui la via 262 metres i es faci la nova estació, molt més cèntrica. A més, la plaça Espanya es reforçarà com un intercanviador intermodal amb línies de bus urbà i interurbà.

El projecte per fer subterrànies les vies del tren a Manresa és llargament reivindicat, ja que això permetrà recosir els barris que ara estan separats per la barrera de la via. Pel que fa al nou traçat que es generarà a partir de Manresa Baixador, es preveu un gir cap a l’esquerra per travessar per sota de la zona esportiva de l’institut Lluís de Peguera fins a arribar a la nova estació, que disposarà de dues vies i una andana central de 7 metres d’ample i 130 metres de longitud. L’espai que quedarà alliberat amb l’enderroc de l’estació de Manresa Baixador s’urbanitzarà, així com tota la superfície del futur túnel. Això permetrà obrir un nou vial que donarà continuïtat al carrer Carrasco i Formiguera fins a la carretera de Santpedor. A més, se suavitzarà la rasant del carrer de la Sèquia i es donarà continuïtat a l’avinguda de la Font del Gat fins a la plaça Onze de Setembre. També continua en procés de redacció l’estudi informatiu de la prolongació de la línia des de Manresa Alta fins al parc de l’Agulla.

Els projectes d’obra i d’arquitectura de l’actuació s’han adjudicat a l’empresa Ayesa per un import global de 452.000 euros i un termini màxim de redacció de nou mesos. La intervenció suposarà una inversió de 36 milions d’euros. Els projectes constructius d’obra i d’arquitectura han de definir tècnicament les actuacions necessàries per a la integració urbana i l’ampliació de la línia Llobregat-Anoia dins de Manresa, seguint l’estudi informatiu ja aprovat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia