Infraestructures i serveis

El president de Renfe diu que vivim una “època daurada” del servei ferroviari

Admet marge de millora de la xarxa amb “complexitat” de Rodalies a Catalunya i vaticina millores en poc més d’un any

En plena efervescència de les demandes del traspàs integral de Rodalies en les negociacions per la investidura del Pedro Sánchez com a president espanyol, el president de Renfe, Raül Blanco, ha assegurat avui a Tarragona que el ferrocarril viu una “època daurada” gràcies a l’eficiència dels serveis i a la seva connectivitat, si bé ha assegurat que hi ha “marge de millora” amb incidències a Rodalies.

Blanco ha exposat que els índexs de puntualitat i satisfacció dels usuaris estan a l’alçada de la situació ferroviària a d’altres punts d’Europa i ha defensat que Catalunya és la tercera regió del continent amb millor connectivitat.

Blanco ha lamentat que “centrar” en Rodalies “el focus mediàtic no és positiu”, just un altre dia en el que s’han registrat incidències i s’ha tallat l’R3 entre Ripoll i Planoles per una avaria. “La xarxa a Catalunya és molt complexa i els trens de mitjana distància, els de llarga distància i les mercaderies comparteixen infraestructures. Cal tenir consciència que estem invertint”, ha argumentat el màxim responsable de Renfe, que ha exposat que el pressupost entri 2020 i 2025 és de 4.622 milions d’euros.

Unes millores en el servei que, segons Blanco, es començaran a notar d’aquí a “un any i poc, i no d’aquí quatre o cinc”, segons recullen les agències. “En el transport ferroviari de mercaderies sí que estem endarrerits i, per tant, és important que continuem potenciant-lo”, ha lamentat el president de la companyia, en la 22a Jornada Gresol, dedicada a l’impuls de la indústria a Tarragona. “En un any tindrem nous trens, molts trams del corredor mediterrani, necessaris per a la competitivitat de Catalunya i Tarragona”, ha afirmat.

També ha defensat que la puntualitat dels serveis es xifra en el 93%, segons les darreres dades d’un estudi europeu. “Superem algunes àrees metropolitanes europees, són puntualitats molt situades en l’àmbit de la mitja espanyola i europea”, ha valorat respecte a les queixes dels usuaris per les últimes incidències.

Pel que fa a la situació de Tarragona, Blanco ha calculat que el pressupost de la companyia a la província ha arribat als 175 milions d’euros mitjançant inversions directes i 347 milions mitjançant accions transversals.

A més, ha apuntat que la demanda del servei a Tarragona ha crescut durant els darrers trimestres, i ho ha fet per sobre de la mitjana d’Espanya. Blanco també ha celebrat el projecte de l’estació intermodal que es construirà a prop de l’aeroport de Reus: “És un dels elements de futur i estructurarà la circulació ferroviària al Camp de Tarragona”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

Els Mossos carreguen en una protesta contra la desfilada de Vuitton

Barcelona
urabnisme

L’Ajuntament vol un acord en aquest mandat sobre les afectacions per la Sagrada Família

barcelona

El poble deixa de dependre de les garrafes per tenir aigua de boca

La Vilella Baixa
educació

Educació manté la segona línia d’I3 a l’escola Germanes Bertomeu de Mataró

Mataró

BComú exigeix informació sobre la desfilada de Vuitton al Park Güell

Barcelona
educació

El 50% del professorat del País Valencià ha seguit la vaga educativa en defensa de la llengua

barcelona
llengua

Escriptors en Llengua Catalana critica que les Pau eliminin les lectures obligatòries en català

barcelona

La Generalitat estudiarà si cataloga la casa Vallmanya

Alcarràs
societat

Primer atac d’os aquesta primavera a un ramat d’ovelles i cabres a la Val d’Aran

Naut Aran