Infraestructures i serveis

El president de Renfe diu que vivim una “època daurada” del servei ferroviari

Admet marge de millora de la xarxa amb “complexitat” de Rodalies a Catalunya i vaticina millores en poc més d’un any

En plena efer­vescència de les deman­des del traspàs inte­gral de Roda­lies en les nego­ci­a­ci­ons per la inves­ti­dura del Pedro Sánchez com a pre­si­dent espa­nyol, el pre­si­dent de Renfe, Raül Blanco, ha asse­gu­rat avui a Tar­ra­gona que el fer­ro­car­ril viu una “època dau­rada” gràcies a l’eficiència dels ser­veis i a la seva con­nec­ti­vi­tat, si bé ha asse­gu­rat que hi ha “marge de millora” amb incidències a Roda­lies.

Blanco ha expo­sat que els índexs de pun­tu­a­li­tat i satis­facció dels usu­a­ris estan a l’alçada de la situ­ació fer­roviària a d’altres punts d’Europa i ha defen­sat que Cata­lu­nya és la ter­cera regió del con­ti­nent amb millor con­nec­ti­vi­tat.

Blanco ha lamen­tat que “cen­trar” en Roda­lies “el focus mediàtic no és posi­tiu”, just un altre dia en el que s’han regis­trat incidències i s’ha tallat l’R3 entre Ripoll i Pla­no­les per una ava­ria. “La xarxa a Cata­lu­nya és molt com­plexa i els trens de mit­jana distància, els de llarga distància i les mer­ca­de­ries com­par­tei­xen infra­es­truc­tu­res. Cal tenir consciència que estem inver­tint”, ha argu­men­tat el màxim res­pon­sa­ble de Renfe, que ha expo­sat que el pres­su­post entri 2020 i 2025 és de 4.622 mili­ons d’euros.

Unes millo­res en el ser­vei que, segons Blanco, es començaran a notar d’aquí a “un any i poc, i no d’aquí qua­tre o cinc”, segons recu­llen les agències. “En el trans­port fer­ro­vi­ari de mer­ca­de­ries sí que estem endar­re­rits i, per tant, és impor­tant que con­ti­nuem poten­ci­ant-lo”, ha lamen­tat el pre­si­dent de la com­pa­nyia, en la 22a Jor­nada Gre­sol, dedi­cada a l’impuls de la indústria a Tar­ra­gona. “En un any tin­drem nous trens, molts trams del cor­re­dor medi­ter­rani, neces­sa­ris per a la com­pe­ti­ti­vi­tat de Cata­lu­nya i Tar­ra­gona”, ha afir­mat.

També ha defen­sat que la pun­tu­a­li­tat dels ser­veis es xifra en el 93%, segons les dar­re­res dades d’un estudi euro­peu. “Superem algu­nes àrees metro­po­li­ta­nes euro­pees, són pun­tu­a­li­tats molt situ­a­des en l’àmbit de la mitja espa­nyola i euro­pea”, ha valo­rat res­pecte a les quei­xes dels usu­a­ris per les últi­mes incidències.

Pel que fa a la situ­ació de Tar­ra­gona, Blanco ha cal­cu­lat que el pres­su­post de la com­pa­nyia a la província ha arri­bat als 175 mili­ons d’euros mit­jançant inver­si­ons direc­tes i 347 mili­ons mit­jançant acci­ons trans­ver­sals.

A més, ha apun­tat que la demanda del ser­vei a Tar­ra­gona ha cres­cut durant els dar­rers tri­mes­tres, i ho ha fet per sobre de la mit­jana d’Espa­nya. Blanco també ha cele­brat el pro­jecte de l’estació inter­mo­dal que es cons­truirà a prop de l’aero­port de Reus: “És un dels ele­ments de futur i estruc­tu­rarà la cir­cu­lació fer­roviària al Camp de Tar­ra­gona”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.