Societat

sabadell

Entitats contràries a perllongar la B-40 reclamen aturar la infraestructura

A través d’un comunicat denuncien el “xantatge ambiental” que el PSC ha fet a la Generalitat

Creuen que el Quart Cinturó “destruirà el mosaic agroforestal de la plana del Vallès, la connectivitat amb el Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l’Obac i la via verda fins a Collserola

Enti­tats contràries al per­llon­ga­ment de la car­re­tera B-40 fins a Saba­dell, cone­guda com a Ronda Nord o com a Quart Cin­turó, han publi­cat un comu­ni­cat denun­ci­ant l’impacte d’aquesta infra­es­truc­tura en el medi ambi­ent, en la salut i en la mobi­li­tat dels ciu­ta­dans del Vallès Occi­den­tal. La Pla­ta­forma #STOP C58-Ronda Nord, la Cam­pa­nya Con­tra el Quart Cin­turó-CCQC i la Pla­ta­forma #Atu­rem el Quart Cin­turó han acu­sat el PSC d’haver forçat l’acord amb la Gene­ra­li­tat per a aquesta car­re­tera a canvi d’apro­var els pres­su­pos­tos del 2023, la qual cosa qua­li­fi­quen de “xan­tatge ambi­en­tal”. A més, asse­gu­ren que, en ser una infra­es­truc­tura esta­tal, el Govern no ha de sig­nar cap con­veni amb el minis­teri de Trans­ports, Mobi­li­tat i Agenda Urbana.

Segons aques­tes enti­tats, el Quart Cin­turó “des­truirà el mosaic agro­fo­res­tal de la plana del Vallès, de gran riquesa biològica”, i també la con­nec­ti­vi­tat amb el Parc Natu­ral de Sant Llo­renç del Munt i l’Obac i la via verda fins a Coll­se­rola. També aler­ten del “gran impacte ambi­en­tal de soroll i de con­ta­mi­nació de l’aire” que pati­ran els bar­ris pro­pers a la car­re­tera: la Rou­reda, Can Deu, Ca n’Oriac, Sant Julià i la Plana del Pin­tor. Per a ells, el per­llon­ga­ment de la B-40 és una “excusa per fer requa­li­fi­ca­ci­ons i nous crei­xe­ments” urbanístics.

Per tot ple­gat pro­po­sen com a alter­na­ti­ves de mobi­li­tat al Vallès Occi­den­tal un bit­llet únic de trans­port públic, més i millors infra­es­truc­tu­res fer­roviàries –amb més esta­ci­ons a Saba­dell i Cas­te­llar del Vallès, per exem­ple–, la cons­trucció de car­rils bus, la cre­ació d’un tram­via entre les ciu­tats del Vallès, la implan­tació de zones de bai­xes emis­si­ons (ZBE), refor­mar la Gran Via de Saba­dell i des­do­blar les car­re­te­res d’accés a les coca­pi­tals valle­sa­nes: la N-150 Saba­dell-Ter­rassa i la B-140 Saba­dell-Santa Perpètua de Mogoda.

El mani­fest s’ha difós apro­fi­tant unes jor­na­des d’acti­vi­tats con­tra la cons­trucció de la via aquest cap de set­mana. L’Ajun­ta­ment de Saba­dell havia dene­gat 24 hores abans el permís per fer una acam­pada, però tot i així s’han aca­bat fent totes les acti­vi­tats, situ­a­des a la zona nord de la ciu­tat: a l’avin­guda Can Deu, la plaça de la Pri­ma­vera i la plaça del Nord. Dis­sabte es van fer tallers de deso­bediència civil i lluita no vio­lenta, un ver­mut musi­cal, un dinar popu­lar i l’actu­ació del can­tau­tor Cesk Frei­xas, con­ferències sobre sos­te­ni­bi­li­tat i un sopar amb més con­certs. Aquest diu­menge ha començat amb una sor­tida natu­ra­lista al bosc de Can Deu, una xoco­la­tada popu­lar i una bici­cle­tada des de la plaça de la Creu Alta a la plaça del For­ja­dor. Final­ment, abans de l’acte polític, s’ha fet una cer­ca­vila de cul­tura popu­lar amb gegants, dia­bles i bas­to­ners.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia