Societat

Societat

Un tomb pirinenc d’altura

Un garrotxí crea una ruta circular de 80 quilòmetres que recorre els 50 cims de més de 2.500 metres del Parc Natural de les Capçaleres del Ter i del Freser

La vol publicar en paper i ja la té penjada a Wikiloc

Una ruta cir­cu­lar de 80 quilòmetres i 6.000 metres de des­ni­vell posi­tiu que enllaça els 50 cims de més de 2.500 metres d’alti­tud del Parc Natu­ral de les Capçale­res del Ter i del Fre­ser, és a dir, del Piri­neu gironí. Aquesta és la pro­posta d’iti­ne­rari del veí de la Vall d’en Bas i dipu­tat al Par­la­ment de Junts, Sal­va­dor Vergés, que l’estiu pas­sat va fer en soli­tari i d’una sola tirada inver­tint-hi un total de 27 hores i que ara vol edi­tar, per posar aquesta ultra a l’abast de tot­hom qui la vul­gui fer cor­rent o cami­nant.

De fet, ja la té pen­jada a Wiki­loc –app gratuïta on es poden emma­gat­ze­mar i com­par­tir rutes a l’aire lliure amb els punts geogràfics i els d’interès refe­ren­ci­ats– amb un enfi­lall al seu Twit­ter –ara X–, però s’ha posat entre cella i cella edi­tar-la en paper. Abans, això no obs­tant, ini­ciarà una sèrie de tro­ba­des amb repre­sen­tants de l’empresa edi­tora de mapes Alpina i de l’Ins­ti­tut Car­togràfic de Cata­lu­nya per deter­mi­nar la nomen­cla­tura cor­recta, cor­re­gir errors d’alti­tud i, sobre­tot, si els cims són real­ment de cims. I és que la defi­nició tècnica no es cor­res­pon a vega­des amb el cop d’ull sobre el ter­reny.

Hi ha esta­blert un cri­teri de pro­minència per con­cloure que una ele­vació del ter­reny és un cim, i és el que diu que hi ha d’haver més de 10 metres des del coll més alt en 360 graus a la seva rodona. Ell mateix explica que, a part del con­sens que cal bus­car per a alguns topònims, ha detec­tat cims que no cons­ten als mapes, com per exem­ple el pic de la Pas­tora, prop de Coma de Vaca i Tira­pits. La ruta que ell pro­posa té el punt de par­tida i arri­bada a l’apar­ca­ment de Vall­ter 200 (Set­ca­ses) i passa pels dos Gra de Fajol, carena el Balan­drau i segueix cap a Coma de Vaca i el Tor­re­neu­les, carena la Fossa del Gegant i baixa a la vall de Nou­creus, des d’on puja a Núria i per Fon­talba enfila el Puig­mal i es diri­geix a Fines­tre­lles, el Pic Eina i Nofonts, Tira­pits, el cim de la Pas­tora, els pics de l’Infern i de Bas­ti­ments i baixa cap a Vall­ter per la collada de Man­tet, Roca Colom i el puig de la Llosa.

Vergés ha expli­cat que la seva intenció és edi­tar una guia per ofe­rir als usu­a­ris dife­rents opci­ons i ha deta­llat que es trac­ta­ria d’una versió per fer-la d’una sola tirada com ell va fer a l’estiu, per eta­pes o per jor­na­des i amb cir­cuits cir­cu­lars.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.