Societat

infraestructures i serveis

Finalitzen les obres de millora de la plaça de Salt

L’actuació ha permès integrar un carril bici que uneix els municipis de Girona i Vilablareix

L’Ajuntament de Girona ha finalitzat les obres de renovació de la plaça de Salt, situada al polígon de Mas Xirgu. Els treballs han permès integrar un carril bici bidireccional a la rotonda i millorar l’espai públic destinat a les persones vianants. En concret, s’han ampliat les voreres i s’han adequat els voltants del giratori amb nou enllumenat, semàfors, mobiliari urbà i zones verdes. A més, s’ha deixat la instal·lació preparada per ubicar-hi una estació de la Girocleta que està previst que entri en funcionament al llarg del 2024.

En aquest sentit, a tinenta d’alcaldia i regidora de Transició Ecològica i Transformació Urbana de l’Ajuntament de Girona, Cristina Andreu Displas ha remarcat que “estem satisfets que s’enllesteixi un nou projecte que ens permet connectar millor Girona amb els municipis de l’àrea urbana alhora que s’enforteix una xarxa de mobilitat sostenible que a poc a poc va unint els barris de la nostra ciutat”.

Per la seva banda, el regidor d’Urbanisme de Proximitat, Lluís Martí Arderiu, ha explicat que “aquesta obra és una bona mostra de la feina feta durant el mandat anterior que ha vist la llum tot just començar el present mandat. A més, en aquest cas cal destacar que l’obra s’ha ajustat al termini previst en l’adjudicació, amb un nivell notable a l’hora d’oferir solucions funcionals i constructives per assolir els objectius de connectivitat de tot ordre que afrontàvem en aquest punt tan concorregut i estratègic de la ciutat”.

L’objectiu principal d’aquesta actuació ha estat unir a través d’una xarxa pedalable els municipis de Girona i Vilablareix. Concretament, el nou carril bici de la rotonda de la plaça de Salt uneix el vial de la carretera de Santa Coloma, provinent del carrer d’Oviedo, i el vial del carrer del Riu Güell amb Vilablareix a través del nou carril bici que ressegueix la carretera de Santa Coloma en direcció a aquesta localitat.

La proposta de reforma de la plaça de Salt ha consistit en reduir el diàmetre de la zona central de la rotonda, que ha passat de 60 a 35 metres, assimilant-la a la mida d’altres giratoris de la ciutat. Amb aquest canvi s’ha guanyat l’espai suficient per poder mantenir els dos carrils per a vehicles dins la rotonda i ampliar la zona destinada a bicicletes i vianants, que discorre per l’exterior de la rotonda. D’aquesta manera, no es veu afectada la capacitat d’absorció de trànsit rodat del giratori.

La seguretat s’ha reforçat amb la creació d’una franja verda de sis metres que separa els carrils destinats als vehicles de motor d’aquells adreçats a les persones ciclistes. Passada la franja de seguretat hi ha el nou carril bici bidireccional, que té una amplada de 2 metres i mig. Alhora, s’ha ampliat la vorera que envolta la rotonda, que compta amb una superfície de fins a 5 metres d’amplada, amb 1 metre de separació del vial ciclista. La reforma també ha suposat una millora paisatgística d’aquest punt amb més zones verdes, millora de l’enllumenat i renovació del mobiliari urbà.

Amb aquesta actuació s’ha ampliat la xarxa pedalable de la ciutat de Girona amb 1.509,39 metres. Es tracta de 208,55 metres nous de carril bici al carrer del Riu Güell, que va del carrer de Can Pau Birol fins a la plaça de Salt; 249,82 metres de la rotonda de la plaça de Salt i 1.051,02 metres de la carretera de Santa Coloma. Gràcies a aquesta ampliació, la longitud total de la xarxa pedalable de la ciutat ha passat dels 43,58 km als 45,08 km.

Les obres han tingut un cost de 1.443.898,88 euros (IVA inclòs) i han anat a càrrec de Rubau Tarrés SL.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.