Societat

Evacuats en passarel·les

Infraestructures

Eva­cu­ats en pas­sa­rel·les després d'una hora de tan­ca­ment. No és cap pel·lícula d'acció. És el que han vis­cut dese­nes de pas­sat­gers que aquest matí han aga­fat un dels trens de Roda­lies de Renfe en direcció a Bar­ce­lona, que s'ha atu­rat entre Sant Feliu de Llo­bre­gat i Sant Joan Despí.
A les 08:25 d'aquest matí una ava­ria mecànica ha dei­xat atu­rat al mig de la via aquest tren de la C-4 de Roda­lies. Un por­ta­veu de Renfe ha deta­llat que en un prin­cipi s'ha inten­tat arren­car el tren perquè es pen­sava que l'ava­ria era menor. “Però quan han arri­bat els tècnics, han vist que era més com­pli­cat”, ha afir­mat.

Segons Gerard Dor­das, un arqui­tecte que s'ha tro­bat atu­rat en aquest tren i que ha cedit el vídeo que s'adjunta a l'AVUI.​CAT, quan s'ha parat el tren ha mar­xat també la llum i després de 20 minuts atu­rats els han infor­mat que es trac­tava d'una ava­ria. No ha estat fins pas­sa­des les 09:00 del matí que han arri­bat els mecànics.

Dor­das ha con­cre­tat que el tren anava ple, "tots els seients ocu­pats i alguna per­sona dreta" i que els han donat tres ver­si­ons del que estava suc­ceint. "Pri­mer ens han dit que ens can­vi­a­rien de tren, després que els mecànics ho esta­ven arre­glant i que reprendríem la marxa i, final­ment, que posa­rien un com­boi en paral·lel per eva­cuar-nos".

La versió de Renfe és que, davant la com­pli­cació de l'ava­ria, l'empresa ha deci­dit eva­cuar els pas­sat­gers, però com que el tren era “al mig del tra­jecte i no en una estació" estava "com­ple­ta­ment pro­hi­bit" que els usu­a­ris bai­xes­sin.

Obrir por­tes
De fet, Dor­das explica que, quan ja por­ta­ven 50 minuts tan­cats en el com­boi, diver­sos pas­sat­gers han obert les por­tes i, a l'inten­tar bai­xar, dos guàrdies urbans els han bar­rat el pas, al·legant motius de segu­re­tat. "Aquesta línia es para mol­tes vega­des i fins que no pas­sen més de 10 minuts la gent no s'inqui­eta. Després, tot­hom s'ha aixe­cat i ha començat a tru­car pel mòbil per avi­sar, i els ànims s'han anat cal­de­jant", argu­menta Dor­das.

El por­ta­veu de Renfe ha asse­gu­rat que a les 09:20 hores han posat un tren en paral·lel pre­pa­rat per a l'eva­cu­ació amb pas­sa­rel·les, que ja venia car­re­gat de pas­sat­gers. Vint minuts més tard, s'ha donat per aca­bada l'eva­cu­ació i ha con­ti­nuat amb el seu recor­re­gut.

El tren ava­riat ha blo­que­jat una de les dues vies fins a les 09:50 hores, moment en què han acon­se­guit moure'l fins a Cor­nellà. Això vol dir que durant gai­rebé una hora i mitja els trens han hagut de cir­cu­lar, en els dos sen­tits de la marxa, per una única via.

A causa d'aquesta ava­ria, tota la C-4 n'ha resul­tat afec­tada i encara ara els trens regis­tren retards de fins a 30 minuts.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.