Infraestructures i serveis

INFRAESTRUCTURES

Veïns de les Llosses, al Ripollès, denuncien talls continuats d’Internet i telefonia

Asseguren que porten anys denunciant-ho a Telefònica i que no els fan cas

Veïns de les Llosses estan cansats de les constants interrupcions de senyal d’internet i mòbil, segons relata l’Agència Catalana de Notícies (ACN) . Porten anys denunciant-ho a Telefónica, però diuen que no els fan cas. En les últimes setmanes les incidències han anat a més. El problema és el repetidor que també dona senyal a Borredà, Sant Jaume de Frontanyà i Alpens. Funciona des del 1993 amb gasoil i tot sovint comporta problemes, ja sigui perquè s’esgota el combustible o per inclemències del temps.”És molt precari, falla moltíssim”, es queixa en declaracions a l’Acn l’alcalde, Jaume Cuní, que assegura que més de la meitat del poble en depèn. Negocis com el càmping Saiol denuncien que això els fa perdre diners i clients. La companyia admet que no tenen previst fer-hi actuacions.

“Portem 24 anys amb el negoci i el servei mai ha anat bé”. Així de contundent s’expressa Santiago Garcia, copropietari del càmping, situat en un lloc en plena natura i a tocar del riu. Explica que els clients fidels ja coneixen la problemàtica, però els que volen venir-hi per primer cop sovint desisteixen. “Com que no hi ha manera de contactar-nos, es pensen que és deixadesa nostra i ens deixen ressenyes dient que no estem per la clientela”, detalla.

Una situació que els crea molta impotència i que els condiciona el negoci. Així, per exemple, ja demanen només pagar en efectiu -no poden tenir datàfon ni rebre transferències ’in situ’- i molts clients declinen anar-hi en saber que no podran teletreballar des d’allà. Com a molt poden tenir senyal 3G i l’Internet és tan lent que no els permet descarregar-se documents. A tot això s’afegeix la part personal, la por a estar incomunicat i a no poder atendre emergències familiars, segons detalla Marga Rubio, dona de Garcia i copropietària del càmping. “Molts cops estàs sense Internet tot el matí i a la tarda, quan torna la cobertura, reps 50 missatges de clients o gent que t’ha trucat perquè has estàs incomunicat”, remarca.

Es queixen, a més, que en les últimes setmanes els talls són cada cop més freqüents, a raó de dos a la setmana. “La situació ha empitjorat, estem incomunicats”, afirma Garcia. És tal l’esgotament que ara ja ni truquen la companyia telefònica per avisar dels talls i senzillament ho anoten a un calendari de paret per tenir un registre. “Abans hi trucàvem per donar la incidència, però ara ja ni això”, explica Garcia.

Com que es demana avisar al moment de la incidència, el que havien de fer era agafar el cotxe en direcció a Ripoll a l’espera de tornar a tenir senyal. “No ens agrada parlar amb màquines, els operadors no entenen el problema i tampoc ens donen respostes”, es queixa mentre remarca que les factures que paguen són “abusives” si es compara amb els preus que la mateixa companyia ofereix a grans ciutats. “Només tenim aquest recurs o mal recurs”, afegeix. No són els únics. Coneixen el cas de veïns que han de teletreballar algun dia de la setmana i que es desplacen a Ripoll per poder fer la seva feina.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia