Societat

societat

Trenta ‘ambaixadors’ del Maresme mostren els atractius turístics de cada poble

Ningú millor per explicar els atractius que amaga el Maresme que la pròpia gent que hi viu. I això és el que ha fet el Consorci de Promoció Turística Costa del Maresme escollint trenta “ambaixadors”, un de cada poble, per explicar racons i peculiaritats del municipi on viuen. “No només tenim sol i muntanya i un bon clima” ha apuntat la presidenta del consorci, Carme Ponsa, a l’acte de presentació del projecte en que ha participat la fotoperiodista Kris Ubach, que s’ha encarregat de recollir els testimonis de les persones que defensen amb el seu relat “l’orgull” de ser maresmencs.

Les recomanacions i les anècdotes les expliquen els veïns, responsables de museus, empresaris, restauradors, arxivers, entre d’altres perfils que s'han seleccionat per mostrar els atractius en un seguit d'entrevistes que es difondran a les xarxes i al web del consorci. “Els de fora descobriran com és d’al·lucinant una comarca que té a tocar mar i muntanya i els que ja ho coneixem la varietat cultural, els racons i la gastronomia de cada poble”, explica la fotoperiodista que ha viatjat per més de 85 països i que “no marxaria” del Maresme.

Un estiu complicat

L’alcalde Canet de Mar, Pere Xirau, reivindica el “sentiment propi” dels maresmencs que està “poc interioritzat” en una comarca molt allargassada i on “els pobles més petits també tenen valors interessants a mostrar”. Per l’alcalde aquest estiu serà “complicat” per les afectacions de la sequera al turisme i la pagesia, però s’ha mostrat convençut que la comarca “s’ha de projectar més enllà” i que sigui un punt de parada pels visitants que es mouen entre Barcelona i Girona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.