Administracions

llançà

La rotonda de Llançà, a un pas de fer-se

L’Ajuntament de Llançà està convençut que la rotonda de l’N-260 és a un pas de poder-se fer finalment, després que l’Estat ja disposa d’un projecte definitiu. El procés fins a arribar aquí, però, no ha estat gens fàcil: estem davant un projecte que es va encallar el 2009, ara fa quinze anys. La rotonda en aquesta cruïlla ha de permetre substituir els semàfors i aconseguir un trànsit de cotxes més fluid, minimitzant les cues quilomètriques que es formen durant la temporada turística.

El problema que ho va encallar tot va ser un informe de l’Agència Catalana de l’Aigua (ACA) que va resoldre que molts dels terrenys que s’havien d’utilitzar eren inundables. Per superar aquest problema, Foment havia de construir un seguit de ponts que comportaven un encariment de les obres , per la qual cosa es va desestimar. L’alcaldessa, Núria Escarpanter, explica que, aquesta vegada, ja es disposa d’una proposta definitiva que inclou una solució. Aquesta passa per moure la ubicació inicial dels vials. Segons Escarpanter, ja hi ha el vistiplau del Ministeri. Amb aquest desplaçament, però, s’afecta una propietat privada, però això, i segons l’alcaldessa, ja seria competència de l’Estat, que és qui finançarà i traurà a licitació el projecte. Aquest punt viari és important perquè els vehicles poden accedir a la carretera de Portbou i Colera, així com anar cap a la urbanització Sant Carles, a més de l’estació de tren, el poble i les platges.

Semàfors i passera

Els treballs per mirar de fer més amable i segura aquesta cruïlla no s’han aturat mai. En primer lloc, es va optar per posar-hi semàfors. Aquesta intervenció, segons l’alcaldessa, ja va treure conflictivitat a la cruïlla, si bé les cues són un tema constant a l’estiu i les dates amb grans desplaçaments de persones. Amb el temps, l’Ajuntament també va optar per ubicar-hi una passarel·la de ferro en paral·lel al pont d’entrada cap a l’avinguda d’Europa i la carretera GI-612, gestionada per la Generalitat.

Les negociacions per fer la rotonda de l’N-260 no són noves. Si ens remunten al 2009, l’Estat ja va retardar les obres per substituir l’encreuament amb semàfors que hi ha ara per una rotonda. El problema va ser que l’Agència Catalana de l’Aigua havia demanat a Foment que canviés el projecte perquè no afectés la riera de la Velleta, que passa per sota d’on s’havien de fer les obres per substituir els ponts actuals pel giratori alçat. Les modificacions, doncs, encaririen el projecte.

L’obra per construir una rotonda alçada sobre la riera de la Velleta es va adjudicar el 2008 a l’empresa Excavaciones y Construcciones Benjumea, que havia d’haver començat a treballar el mes de setembre d’aquell mateix any. De fet, Foment va haver de rescindir el contracte a aquesta empresa i, per tant, ja es va tenir coll avall que, quan es canviés el projecte, s’hauria de tornar a fer tota la tramitació.

El tema de fons, sempre ha estat el mateix: una actuació per millorar la comunicació des de la carretera N-260 amb l’estació de tren, el poble i les platges. De fet, l’encreuament, amb semàfors és clau perquè dirigeix els vehicles cap a la carretera de Portbou i Colera.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.