Urbanisme

PROMOCIÓ INTENSA

Estratègia comercial pionera

Ensesa orga­nit­zava auto­bu­sos set­ma­nals, i fins i tot vai­xells, des de Bar­ce­lona fins a s’Agaró. Era la millor manera de garan­tir-se cli­en­tela i afa­vo­rir que s’ena­mo­res­sin del lloc. Però en l’estratègia comer­cial va tocar mol­tes tecles que per­me­ten res­se­guir l’evo­lució de dis­ci­pli­nes com ara el car­te­llisme –des de les il·lus­tra­ci­ons clàssi­ques dels anys vint, dis­senys avant­guar­dis­tes dels anys de la República o l’estètica més con­ser­va­dora durant la dic­ta­dura–, i des­co­brir que, a més d’arqui­tecte, el mateix Masó es va impli­car en la con­fecció de rètols o un ban­deró propi per a la urba­nit­zació. L’apa­rell pro­pa­gandístic incloïa l’edició de la Revista de s’Agaró, amb peri­o­di­ci­tat anual i traduïda des del 1955 al francès o l’anglès. I no hi van fal­tar viat­ges de premsa, que van afa­vo­rir arti­cles en mit­jans inter­na­ci­o­nals, fins i tot al Herald Tri­bune, que van donar-li conei­xe­ment mun­dial.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia