Societat

El 14,9% dels infants es van sentir sols durant el confinament, segons un estudi de l’UdG

L’Equip de Recerca en Infància, Adolescència, Drets dels Infants i la seva Qualitat de Vida (ERIDIQV) de l’Institut de Recerca sobre la Qualitat de Vida de la Universitat de Girona (UdG) ha fet públics els resultats del projecte Children’s Worlds COVID-19, segons el qual el 14,9 % dels infants enquestats es van sentir sols durant el confinament.

El projecte Children’s Worlds COVID-19 conté dues fases. En la primera fase s’ha estudiat el benestar d’infants i adolescents durant el confinament i la pandèmia a partir d’enquestes a 702 infants i adolescents d’entre 9 i 14 anys. Les enquestes s’han realitzat entre els mesos de maig i agost de 2021 als municipis de Girona, Salt, Quart, Calonge-Sant Antoni, Vilablareix, Vilajuïga i Llançà, i s’han vehiculat a través de set escoles d’educació primària, dos instituts, un centre educatiu que inclou primària i secundària, i quatre casals d’estiu.

La segona fase ha recollit la veu d’infants i adolescents sobre l’impacte de la pandèmia, un any després de recollir dades mitjançant les enquestes. Hi ha participat alumnat de 5è i 6è de primària i de 1r d’ESO (10-13 anys) de cinc escoles i dos instituts, ubicats en contextos socials i econòmics diversos de Girona, Vilajuïga, Calonge - Sant Antoni i Sant Feliu de Guíxols. Entre febrer i juny de 2022 s’han dut a terme grups de discussió seguint les directrius del projecte Children’s Worlds. En total, s’han creat set grups presencials a l’escola o institut per reflexionar sobre les vivències i sentiments durant la pandèmia, les activitats realitzades durant aquest període, els canvis en les relacions interpersonals, i sobre recomanacions que infants i adolescents farien als adults en cas d’una nova pandèmia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.