Infraestructures i serveis

transports

15 milions i dos mesos de talls per arreglar el robatori de coure

Renfe i el ministre Puente se les tenen amb els Mossos per la substracció de cable

Reparar l’avaria pel robatori de coure que va tenir lloc ahir diumenge a Rodalies, en plena jornada electoral, costarà uns 15 milions d’euros i uns 2 mesos per restablir la normalitat, segons el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente. El ministre ha explicat també que demà mateix es denunciaran els fets davant del jutjat per “aclarir qui hi ha al darrer”. Puente ha subratllat que en els últims cinc anys hi ha hagut 11.151 incidències no atribuïbles a Renfe o Adif a la xarxa ferroviària espanyola, més de la meitat de les quals a Catalunya i un terç de les quals a l’àmbit metropolità.

Puente no ha volgut entrar si els fets que van tenir lloc ahir, i que es repeteixen de forma reiterada (des de fa 5 anys constaten que hi ha prop de 3 actes vandàlics al dia de mitjana a Catalunya, segons les xifres que ha presentat el ministre), responen a un robatori o a un acte de sabotatge, però sí ha dit que el valor del material robat, quaranta metres de cable de coure, és “menyspreable si el que es pretén és la venda”. Alhora ha afegit que el material robat era en un punt d’accés molt difícil, amb la qual cosa, els autors de l’acte “es van jugar la vida” per retirar un material de valor escàs al mercat negre.

El ministre també ha dit que aquesta situació “no se soluciona amb el traspàs de Rodalies” i ha reiterat que els actes vandàlics són competència de la policia. “No entro a valorar si els Mossos estan fent bé la seva feina o no, entenc que ho estan fent tan bé com poden. Però si dic que si la policia catalana no té responsabilitat sobre l’assumpte, Renfe i Adif encara menys”. El ministre ha lamentat que més enllà del valor del material robat, dels danys i del temps de reparació, “el més greu” és la conseqüència que el fet tindrà “sobre les persones”. En aquest sentit ha assegurat que l’acció va comportar “una alteració del fet democràtic més important, el dia d’una votació”, alhora que ha lamentat totes les dificultats que des d’avui mateix està causant a la ciutadania que utilitza diàriament el servei ferroviari.

Per la seva banda, el director dels Mossos, Pere Ferrer, va advertir al matí, en declaracions a un reduït grup de periodistes: “Si hem de repartir responsabilitats, hem de començar per Adif, en primer lloc, perquè es tracta d’una infraestructura de la qual són titulars i que han de protegir també, igual que tota la resta d’infraestructures”. “Molt probablement, la desinversió en aquesta infraestructura que ha sofert per part de l’Estat Rodalies, ha generat que l’incident, que a d’altres llocs seria més anecdòtic, en aquest cas hagi estat molt més important”, ha subratllat Ferrer.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia