Infraestructures i serveis

Infraestructures i serveis

La Generalitat espera aprovar a l’estiu el projecte constructiu del tramvia del Camp de Tarragona

Veu possible convèncer Salou i avançar en la primera fase per unir Cambrils i Vila-seca

La Gene­ra­li­tat veu pos­si­ble que Salou recon­si­deri la seva opo­sició al tram­via del Camp de Tar­ra­gona i que avanci la fase 1 del pro­jecte que ha d’unir Cam­brils i Vila-seca per l’antiga línia de fer­ro­car­ril. Segons el direc­tor gene­ral d’Infra­es­truc­tu­res de Mobi­li­tat del depar­ta­ment de Ter­ri­tori, David Prat, es tracta d’una infra­es­truc­tura “moderna d’última gene­ració”. Explica a l’ACN que amb Salou estan “coor­di­nant el pro­jecte d’urba­nit­zació al detall”. En aquest sen­tit, veu fac­ti­ble que aquest estiu s’aprovi el pro­jecte cons­truc­tiu per, abans d’aca­bar l’any, lici­tar les obres i començar-les el 2025. Tot i això, Prat reco­neix que l’absència de pres­su­pos­tos de la Gene­ra­li­tat endar­re­rirà “una mica” l’inici pre­vist dels tre­balls. “Amb Vila-seca i Cam­brils hem pac­tat trams amb catenària perquè no es pot fer tot el traçat sense. Si féssim tot el pro­jecte sense catenària el tram­via seria molt més lent i donaríem un pit­jor ser­vei, i ha de ser atrac­tiu per l’usu­ari”, asse­nyala.Pel que fa pel seu pas per Salou, el direc­tor gene­ral remarca que han fet dese­nes de ses­si­ons de tre­ball i que s’ha arri­bat a un nivell de detall molt alt. En aquesta línia, rebutja l’opinió de l’alcalde salo­uenc, Pere Gra­na­dos, que ha asse­gu­rat els últims dies que serà una bar­rera.”Estarà total­ment adap­tat a la trama urbana”, explica. Tot i les reticències de Salou, el direc­tor gene­ral asse­gura que estan “deter­mi­nats a que tiri enda­vant” perquè “és un pro­jecte ver­te­bra­dor”. Davant la nega­tiva de Salou, els alcal­des de Tar­ra­gona i Reus van aixe­car la mà ofe­rint-se per avançar el màxim pos­si­ble la fase 2 del tram­via -que ha d’unir les dues ciu­tats per Vila-seca i la Canonja-. Prat però, des­carta aquesta pos­si­bi­li­tat. “Vam començar pel tram entre Cam­brils i Vila-seca perquè la pri­o­ri­tat és tor­nar un ser­vei fer­ro­vi­ari a aquests muni­ci­pis”, res­salta i, a més, els tràmits de la fase 1 estan força més avançats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.