Administracions

MOBILITAT

Trànsit reposarà radars vandalitzats, entre altres un que no vol Santa Cristina

El Servei Català de Trànsit (SCT) ha adjudicat un lot de cinc radars fixos per controlar excessos de velocitat, que aniran destinats a reposar cinc dels aparells que havien estat malmesos per actes vandàlics en els darrers anys. El director de l’SCT, Ramon Lamiel, ha confirmat que tres dels radars estaran situats a la xarxa viària gironina, concretament a l’autovia C-66 (a Palol de Revardit) i a l’eix de la Costa Brava Centre –els de la C-35, a Caldes de Malavella, i la C-65 al límit entre els termes de Llagostera i Santa Cristina d’Aro–, tots dos en sentit cap a Barcelona i Girona. Lamiel també detalla que reposaran dos aparells més a Santa Margarida i els Monjos (N-340) i la Selva del Camp (C-14), al Penedès i el Camp de Tarragona, respectivament.

En el cas de Santa Cristina, el radar no funcionava des que va ser objecte de destrosses durant la pandèmia del 2020, tot i que la caixa i la senyalització hi van restar fins a la passada tardor. Els dos darrers governs municipals de Santa Cristina d’Aro n’havien demanat la retirada, ja que argumentaven que les frenades preventives dels conductors que ocasionalment visiten la Costa Brava provocaven un “efecte acordió”. Però la reaparició de la caixa ha provocat les queixes del govern local.

Lamiel, des de l’SCT, argumenta que en aquests cinc punts triats “la sinistralitat viària s’havia incrementat” després de tres anys sense controls, cosa que a Santa Cristina qüestionen, i com a molt la limiten als “xocs per envestida dels mateixos conductors que frenen”.Per Lamiel, el problema de les cues de retorn a l’autovia de la Costa Brava és degut “a les altes intensitats mínimes horàries que es registren els diumenges i en les operacions de retorn estivals i de ponts a l’autovia”, amb una capacitat per a uns 1.200 vehicles per carril, uns 2.400 per a la calçada doble que “se supera amb escreix”. Tampoc no desmenteix, però, un “possible efecte fantasma” dels conductors que recorden la presència del radar, que per ara no té data d’entrada en servei.El director de l’SCT diu que s’avindran a trobar solucions amb el govern cristinenc per pal·liar l’altre problema col·lateral de les retencions, que són els conductors que intenten fer drecera per l’interior del nucli urbà per estalviar-se alguns centenars de metres de cua a l’autovia, però que saturen els nuclis urbans de Santa Cristina o Castell d’Aro. El primer tinent d’alcalde cristinenc, Eduard Vancells, lamenta que “és un problema per a la mobilitat interna dels veïns, que es troben les vies principals col·lapsades”.Pel que fa a un altre dels radars que fa anys que tampoc funciona, el de tram de la C-65 entre Cassà de la Selva i Llagostera, l’SCT també planeja l’encàrrec d’una nova instal·lació al pòrtic de l’entrada nord de Cassà, que va ser cremat durant una de les protestes del 3 d’octubre del 2017, en reacció contra les càrregues policials del referèndum de l’1-O. Però la tramitació del contracte de reposició, pel que fa a aquest aparell, és independent i va més lenta.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.