SERVEIS
Comença un mes d’obres amb talls a quatre línies del metro
El total de les feines es calculen que s’allargaran fins a l’1 de setembre a les línies L5, L2, L4 i L10 nord
El metro de Barcelona inicia aquest dimarts obres que comportaran talls parcials durant un mes a les línies L5, L2, L4 i L10 nord. Segons Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) les obres que donen servei a la part litoral , les de l’L2 i L4, s’han programat de manera que puguin estar lles per a la Copa Amèrica que se celebrarà entre el 22 d’agost al 27 d’octubre.
Els treballs d’estiu al metro han de servir per rebaixar el nombre d’incidències i millorar la seva fiabilitat, solucionar vibracions a diferents trams, ampliar la capacitat d’algunes línies i l’accessibilitat d’algunes estacions. En total, s’invertiran 25 milions d’euros i més del 60% del pressupost anirà a l’L5, on s’actuarà entre el 25 de juny i l’1 de setembre. A l’L2 es treballarà entre el 25 de juny i el 25 d’agost, a l’L4 entre el 27 de juliol i el 22 d’agost i a l’L10 nord entre el 5 i 25 d’agost.
A la línia L5, la blava, no hi haurà circulació de trens entre Cornellà Centre i Collblanc. TMB posarà dos busos especials, amb una freqüència de pas d’entre tres i quatre minuts. El primer farà aquest recorregut de l’L5, però no s’aturarà a Can Vidalet. En canvi, sí passarà per les estacions de l’L1 Rambla Just Oliveras, que té enllaç amb Rodalies, i Can Serra. També connectarà amb l’L9S/L10S a Collblanc; amb el Trambaix (Cornellà Centre (també connexió amb Rodalies) i Ernest Lluch). El segon bus especial farà el trajecte Can Serra - Can Vidalet, per garantir la connexió d’aquesta estació amb la resta del metro amb l’enllaç de l’L1 (Can Serra).
Les obres en aquest tram de la línia L5, uns cinc quilòmetres, serviran per fer una renovació integral de via, s’instal·larà un agulla de tipus ’bretelle’ a Cornellà Centre que permetrà augmentar la capacitat de transport i es farà un recrescut d’andanes en aquesta mateixa estació per millorar l’accessibilitat. L’afectació d’aquest tall, segons TMB, pot arribar als 72.000 usuaris en dies feiners.
A l’L2, la lila, el tall es farà entre Paral·lel i Sagrada Família. TMB informa que la principal alternativa es farà amb el reforç de més trens a la xarxa del subsol, entre un 6% i 12%. També suggereix utilitzar les línies d’autobús com la D50 (Paral·lel - Ciutat Meridiana), que fa el trajecte complet pel tram afectat (excepte l’estació de Monumental), la H12 (Gornal - Besòs Verneda) i la H16 (Passeig Zona Franca -Fòrum Campus Besòs).
Les intervencions en aquest ramal de 4,4 quilòmetres serviran per renovar fixacions, canviar les prestacions mecàniques per eliminar les vibracions i instal·lar nous quadres de baixa tensió.
A la línia 4, la groga, els treballs seran entre les estacions de Selva de Mar i la Pau i s’allargaran gairebé un mes, del dissabte 27 de juliol al dijous 22 d’agost (ambdós inclosos). TMB oferirà un servei especial d’autobús en el tram afectat i la resta de la línia, entre Trinitat Nova i Selva de Mar, funcionarà amb normalitat. Les obres serviran per millorar l’accessibilitat de l’estació de La Pau i renovar la senyalització.
A l’L10 nord les obres seran de més curta durada, del 5 al 25 d’agost, i afectaran el tram entre Gorg i La Salut, a Badalona. En aquest punt es reduiran vibracions a la zona i el cost serà d’un milió d’euros. També s’habilitarà un bus especial que cobrirà el trajecte.