Societat

La Cambra presenta al·legacions al Projecte de la ZBE de Girona

La Cambra de Comerç de Girona ha presentat al·legacions al Projecte de la Zona de Baixes Emissions de Girona (ZBE) durant el procés d’informació pública perquè es tinguin en compte abans de la seva aprovació inicial. Així ho ha avançat en un comunicat on destaca una sèrie d’advertiments i propostes que fa al consistori i que procedeixen d’una enquesta plantejada a tots els sectors econòmics representats al Plenari de la Cambra, del treball previ de reflexió de la corporació, així com de l’assessorament de serveis tècnics i jurídics especialitzats.

En les al·legacions de la Cambra s’assegura que sobta la inclusió de la Devesa, un dels pulmons ambientals de la ciutat, dins la ZBE, donat que “pràcticament ja no existeix transit rodat en l’àmbit del parc”. Aquesta inclusió, a parer de la Cambra, “compromet l’activitat del mercat setmanal de la Devesa, els venedors del qual provenen de manera molt considerable de fora del municipi”. És el mateix que succeeix al Recinte Firal, i que també s’ha inclòs dins la zona. També el casc antic ja té el trànsit extremadament limitat, està lliure d’emissions, i no caldria que formés part de la ZBE.

Per altra Banda, la ZBE inclou els accessos a les estacions de tren (TAV, Regionals i Rodalies) i d’autobusos, que per la seva funció en la mobilitat haurien de quedar fora dels límits.

La Cambra insisteix que “no es pot copiar el model de l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), que contempla una àrea metropolitana, mentre que la de Girona es, que limita a una part del seu terme municipal administratiu i no al continu urbà que forma amb Salt, Sarrià de Ter i Quart. Girona, degut a la seva centralitat i a la configuració com a nucli administratiu i de serveis per a tota la demarcació, és un municipi receptor, a diari, de vehicles dels nuclis de població del seu voltant i també de l’entorn de tota la demarcació.

També recull que el projecte no té prou en compte l’efecte “barrera” que pot tenir sobre els proveïments que requereixen els ciutadans de Girona en termes de sobrecost de producte i, fins i tot, de disponibilitat de subministrament, atenent les limitacions horàries d’accés al centre urbà on, entre altres equipaments de ciutat, hi podem trobar, per exemple, el Mercat Municipal de la plaça del Lleó.

Aquestes són algunes de les crítiques que es fan des de la Cambra que, en total, ha detectat onze problemàtiques essencials que “cal revisar” i que també inclouen -a banda de les esmentades- , la manca d’una major justificació de d’impacte econòmic, social i de mobilitat derivats de la ZBE.; el fet que se centri en l’òptica del municipi de Girona i no en els del seu voltant, el possible greuge comparatiu pels residents a Girona que hagin de desplaçar-se durant la seva jornada laboral a municipis externs a la ZBE; el tractament “discriminatori2 cap a determinats col·lectius no residents a Girona, en funció del lloc de procedència o el perjudici per a persones amb menys capacitat econòmica davant l’obligació del canvi de vehicles per altres més sostenibles, entre d’altres.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia