Salut

blanes

Més tecnologia i quiròfans a la Corporació de Salut de la Selva

La Cor­po­ració de Salut de la Selva i el Maresme podrà afron­tar, amb els bons resul­tats del 2023, rep­tes claus de futur, com ara l’ampli­ació i moder­nit­zació dels ser­veis de diagnòstic per la imatge dels hos­pi­tals de Bla­nes i Cale­lla, que fins i tot es veu­ran supera­des per la posada en marxa de les noves sales d’ope­ra­ci­ons de Bla­nes, pel nou hos­pi­tal de dia d’atenció intermèdia de Pineda, i per l’ampli­ació de l’hos­pi­tal de dia oncològic i les con­sul­tes exter­nes de Cale­lla. Aques­tes i altres dades posi­ti­ves i de futur es des­pre­nen de la memòria del 2023. Ramon Cuni­llera, gerent de la cor­po­ració, con­si­dera: “El futur està per escriure, però tenim la con­vicció que aquest serà defi­ni­tiu per a les nos­tres comar­ques”. Aquest tre­ball que des­taca Cuni­llera es pot exem­pli­fi­car, per exem­ple, amb les dades de l’acti­vi­tat quirúrgica del 2023 als hos­pi­tals de Cale­lla i Bla­nes, que ha aug­men­tat gai­rebé un 20% res­pecte al 2022. Una de les pro­ves d’aquesta evo­lució en posi­tiu són també l’índex de satis­facció. Amb dades que afec­ten direc­ta­ment la Selva podem veure com l’ABS Llo­ret-Tossa ha pas­sat d’un 7,14 a un 7,93, segons es despèn de l’últim pla d’enques­tes de per­cepció, experiència i satis­facció d’usu­a­ris –on també s’han valo­rat la res­tes d’àrees–. Una altra de les apos­tes ha estat la dels refe­rents emo­ci­o­nals: el 2023 s’hi han incor­po­rat dos die­tis­tes i nutri­ci­o­nis­tes i qua­tre fisi­o­te­ra­peu­tes.

Pel que fa a inver­si­ons en tec­no­lo­gia, l’hos­pi­tal de Bla­nes ha incor­po­rat un nou TAC d’última gene­ració que repre­senta un salt qua­li­ta­tiu impor­tant per al cen­tre El cen­tre no dis­po­sava de cap equip de TAC, i sig­ni­fica un pas enda­vant molt relle­vant tant per als pro­fes­si­o­nals com per a la ciu­ta­da­nia La incor­po­ració ha reque­rit una obra d’ade­quació i una inversió final que ha estat de gai­rebé mig milió d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia