olot
Indignació amb l’autorització per ampliar l’escorxador
La plataforma veïnal olotina No és un vial, és un carrer ha manifestat la seva indignació per l’anunci que ha transcendit de l’ampliació de la capacitat de producció de l’escorxador Olot Meats i que ha estat autoritzada pel Departament d’Acció Climàtica. El portaveu d’aquesta plataforma, Ton Torner, s’ha preguntat qui o què ha fet canviar de criteri aquest departament del govern català sobre la saturació que hi havia de la depuradora d’aigües residuals de la capital garrotxina, l’afectació sobre els aqüífers i, per tant, l’oposició a una possible ampliació.
La variant
Torner ha recordat que, per falta de la construcció de la variant nord, els veïns del Vial Sant Jordi i del carrer Portbou fa més de deu anys que estan suportant un trànsit no dimensionat per una avinguda urbana, que s’ha agreujat amb l’augment del trànsit pesant, sobretot el de transport de porcs que van a l’escorxador. “L’ampliació ens causa un greu perjudici. Estem parlant de dos mil porcs més i d’una vintena més de camions per dia”, va indicar. A més, va detallar: “Qui no viu a la zona no es pot ni arribar a imaginar les pudors, els residus animals que cauen a l’asfalt, etc.” El portaveu de No és un vial, és un carrer ha lamentat també que, en un recent tancament del túnel de Bracons per un bombament de la carretera, es van habilitar solucions alternatives per als camions de l’escorxador. “I, a nosaltres, no ens ha donat mai ni una mica de peixet”, va sentenciar.
L’escorxador
Amb l’ampliació, l’escorxador, que és un dels més grans de l’Estat, passarà a matar 3,5 milions de porcs, un total de 383.250 tones de carn produïda.