Infraestructures i serveis

Usuaris i alcaldes reclamen a Renfe mesures per evitar la desconnexió del sud

Fins a 16.000 usuaris diaris del servei ferroviari del Camp de Tarragona i de les Terres de l’Ebre es poden veure afectats de manera important per les obres que Adif ha de fer al corredor mediterrani a l’altura de Roda de Berà. La intervenció que començarà el 30 de setembre perquè els trens de mercaderies puguin circular amb l’ample estàndard es preveu que duri cinc mesos. Les plataformes que defensen els usuaris habituals i una setantena d’alcaldes de la zona sospiten que l’afectació serà molt important i temen que les obres dificultin encara més la mobilitat i la connexió amb l’àrea metropolitana de Barcelona. D’aquí que avui s’hagin reunit en un acte convocat per la plataforma Dignitat a les Vies i Promoció del Transport Públic (PTP) per reclamar propostes per preservar el servei i connexions alternatives per carretera.

Renfe té previst anunciar la setmana vinent les mesures que establirà per garantir el servei mentre durin les obres. De moment, els usuaris reclamen serveis alternatius “de màxims” i que no generin penalitzacions addicionals. Entre les diverses solucions que aporten, segon recull l’ACN, hi ha unit la via convencional que connecta Tarragona amb el sud amb la via d’alta velocitat mitjançant un ramal (ja construït però encara no homologat per Adif) entre Vila-seca i l’estació del Camp de Tarragona. En paral·lel, creuen també que cal reinstaurar el servei entre Tortosa i Cambrils amb parades intermèdies fins arribar a l’estació de Camp de Tarragona i garantir suficients places del tren Avant fins les Terres de l’Ebre, permetent el seu ús amb els bitllets i abonaments actuals fins que acabi el tall.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.